Vuoden 2019 kansanmusiikkilevy on Orivesi All Stars: Kaikenmoisia tansseja

Vuoden 2019 kansanmusiikkilevy –äänestyksen voittaja on Orivesi All Stars: OAS Kaikenmoisia tansseja425Kaikenmoisia tansseja

Kansanmusiikkikansantanssi.fi -portaali ja Kansanmusiikki-lehti julkistavat yhdettätoista kertaa Vuoden kansanmusiikkilevy -palkinnon. Vuoden kansanmusiikkilevy 2019 –palkinnon saa Orivesi All Stars Kaikenmoisia tansseja –levyllä.

Äänestyksessä laskettiin yhteen yleisön ja ammattilaisraadin äänet. Yleisöääniä tuli ennätykselliset 882 kpl. Ammattilaisraadin ääniä kerättiin alan koulutuslaitosten, järjestöjen, klubien ja festivaalien työntekijöiltä. Ammattilaisraadissa äänensä antoi 35 henkilöä.

Orivesi All Stars eli OAS on periaatteessa kenelle tahansa soittamisen perustaidot omaavalle avoin pelimannikollektiivi, joka on perustettu musiikillisen ilon löytämisen, oppimisen, kokemisen ja jakamisen edistämiseksi. Ikähaitari OAS:ssa on 8-85 vuoden välillä, maantieteellinen kattavuus on jo vähintäänkin akselilla Saksa-Oulu-USA ja ryhmässä ei tehdä eroa, oletko harrastaja vai ammattisoittaja. Ainoa päämäärä on, että harjoitetaan mukavaa ja mielekästä musisointia yhdessä, hyvässä hengessä ja annetaan sen näkyä ja kuulua!
Yhtye on perustettu Suomen Kansanmusiikkiliiton järjestämillä perinteisillä Oriveden kansanmusiikkikursseilla joulukuussa vuonna 2011. Vetäjinä toimivat Antti Järvelä ja Reetta Kuisma. Orivesi All Stars on Suomen hyväntuulisin ja suurin pelimanniyhtye! Kaikenmoisia tansseja on tuplalevy, missä kuuluu soittamisen ilo!

Yhteystiedot Orivesi All Stars:
Antti Järvelä, 040 5383935, anjarvel@gmail.com
Lisätietoja palkinnosta:

Suomen Kansanmusiikkiliitto / toiminnanjohtaja Päivi Ylönen-Viiri 0500 431 913, toiminnanjohtaja@kansanmusiikkiliitto.fi

Kansanmusiikki-lehti / päätoimittaja Sauli Heikkilä, 045 6711868, lehti@kansanmusiikkiliitto.fi,
kansanmusiikki-lehti.fi

Kansanmusiikkikansantanssi.fi / Kansanmusiikin ja Kansantanssin Edistämiskeskus / toiminnanjohtaja Sirpa Lahti, www.kansanmusiikkikansantanssi.fi, toiminnanjohtaja@kansanmusiikkikansantanssi.fi, 040 738 4736