Samuelin Poloneesi & Vinterstämma esiintyjäinfo 2018

Hyvä Pelimanni,

Tervetuloa Samuelin Poloneesiin & Vinterstämmaan 16.-18.3.2018 Helsinkiin!
Samuelin Poloneesi on Suomen Kansanmusiikkiliiton vuoden suurin tapahtuma, joka kiertää ympäri Suomea. Vuoden 2018 Samuelin Poloneesi järjestetään yhdessä Vinterstämman kanssa Helsingissä yhteistyössä Uudenmaan Kansanmusiikkiyhdistyksen ja Finlands svenska spelmansförbundin kanssa. Teemoina ovat suomenruotsalaisuus, uusmaalainen kansanmusiikki ja ”Kaikilla mausteilla – Kansanmusiikin ja Kansantanssin elävät perinteet”. Samuelin Poloneesissa juhlitaan myös 50-vuotista Suomen Kansanmusiikkiliittoa.

Pelimanniryhmille on paljon esiintymismahdollisuuksia. Voit ilmoittautua esiintymään perjantain ja lauantain Poloneesiklubille, lasten konserttiin, PR-soittoihin, Pelimanniparaatiin, Kansanlaulukirkkoon, pääjuhlan yhteissoittoihin tai aulasoittoihin. Lisäksi tapahtumassa paljon puskasoittomahdollisuuksia!

• Samuelin Poloneesin pääpaikkoina toimivat Ritarihuone, Ritarikatu 1, Helsinki ja Savoy-teatteri, Kasarmikatu 46, Helsinki.
  • Pelimannimerkkisuoritustilaisuus (pronssia, kultaa, hopeaa) pidetään lauantaina 17.3. klo 12:30, Helsingin kaupungin museo.
    Merkkisuorituksesta lisätietoa: www.kansanmusiikkiliitto.fi/liitto/pelimannimerkki
    Merkkisuoritukseen tiedustelut ja ilmoittautumiset ennakkoon: toiminnanjohtaja(at)kansanmusiikkiliitto.fi, Päivi Ylönen-Viiri, puh. 0500 431 913
  • Pelimanniparaati -konsertti lauantaina esittelee sekä suomalaista että suomenruotsalaista pelimannimusiikkia.
    Pelimanniparaatissa kuullaan läpileikkaus 50-vuotiaan Suomen Kansanmusiikkiliiton juhlavuoden kansanmusiikkiryhmistä. Mukana suomenruotsalainen musiikki ja maakuntien suosituimmat pelimannisävelmät.
    Tähän konserttiin toivotaan, että ryhmillä olisi jokin oman paikkakuntansa tai alueensa suosittu pelimannisävelmä mukana ohjelmassa. Esiintyjät ryhmitellään maakunnittain konserttiin. Konsertin juontajaa varten toivomme vähän taustatietoja sävelmistä.
  • Kansanlaulukirkko 18.3. klo 10 Helsingin Vanha kirkko, Lönnrotinkatu 6, Helsinki.
    Kansanlaulukirkko rakentuu tuttujen kansanlaulujen sävelmistä, jotka Anna-Mari Kaskinen on sanoittanut uudestaan messukäyttöön. Käytämme uutta ja vanhaa Kansalaulukirkko-vihkoa. Niitä voi tilata mm. täältä: Adlibris
  • Pääjuhlan 18.3.2018 yhteissoittokappaleet julkaistu Kansanmusiikki-lehdessä 3/17 ja tässä alla.
  • Yhteissoittoharjoitus on 18.3.2018 klo 12.00-12.20, Savoy-teatterissa.
    Samuelin Poloneesin pääjuhla alkaa klo 13.

Yhteissoittokappaleet:
Samuelin Poloneesi
Gungvals vid gungan
Schottis

Pelimanniohjelma valmistuu tammikuun 2018 aikana ja se lähetetään kullekin ilmoittautuneelle!

Pelimanneille tarjoamme seuraavat edut:

1) Pelimannirannekkeella vapaa sisäänpääsy konsertteihin, mikäli jäljellä on myymättömiä paikkoja.

2) Kohtuuhintaisen majoituksen paikkakunnan hotelleista.

Seuraaviin majoituskohteisiin on varattu Samuelin Poloneesi -kiintiö välille 16.-18.3.2018, josta Poloneesiin ilmoittautuva pelimanni voi itse varata omakustanteista majoitusta. Varaukset poloneesikiintiöistä hotellikohtaisesti!

Majoitusta varatessasi kerrothan hotellikohtaisen kiintiötunnuksen

Eurohostel, Linnankatu 9, Helsinki
Kiintiötunnus: Samuelin poloneesi

47,10€ / vrk / standard huone yhdelle
52,00€ / vrk / standard huone kahdelle

Majoitushintaan sisältyy liinavaatteet ja aamusauna. Aamiaisen hinta on erikseen 10,50€.

Vieraat tekevät itse varauksensa käyttämällä koodia Samuelin poloneesi ja maksavat ne tullessa.
email: eurohostel(at)eurohostel.fi
Puh. 09 – 6220 4737

Hinnat voimassa 16.2.2018 asti.

Cumulus City Kaisaniemi Helsinki, Kaisaniemenkatu 7, Helsinki
Kiintiötunnus: Samuelin Poloneesi 18

98 € / 1-hengen huone / vrk (sis. alv)
113 € / 2-hengen huone / vrk (sis. alv)
Huoneet: 30 huonetta / vrk

Huonehintaan sisältyy runsas buffet-aamiainen ja asiakassauna.

Maksutapa: Käteinen tai luottokortti. Jokainen maksaa itse paikan päällä.
Jokainen osallistuja varaa huoneensa itse ja mainitsee varatessaan ”Samuelin Poloneesi 18”.
email: my.reservation(at)restel.fi
Puh. 020 045 646 (0,17€ /puh + 0,81 €/min + pvm/mpm)

Hinnat voimassa 16.2.2018 asti, minkä jälkeen kiintiönne mahdolliset ylimääräiset huoneet vapautetaan hotellin omaan myyntiin.

Hotel Arthur, Vuorikatu 19, Helsinki
Kiintiötunnus: POLONEESI18

1-hengen Standard-huone, hintaan 80€/vrk
2-hengen Standard-huone, hintaan 95€/vrk
1-hengen Standard-huone parivuoteella, hintaan 90€/vrk
2-hengen Standard-huone parivuoteella, hintaan 105€/vrk
1-hengen Comfort-huone, hintaan 90€/vrk
2-hengen Comfort-huone, hintaan 105€/vrk

Huonehinnat sisältävät majoituksen, aamiaisen noutopöydästä ja arvonlisäveron. Lisätietoja huonetyypeistä löytyy kotisivuiltamme osoitteesta http://www.hotelarthur.fi/fi/hotelli/huoneet/.

Jokainen majoittuja varaa ja maksaa majoituksensa itse. Varauksen yhteydessä on annettava kiintiön koodi POLONEESI18. Varaukset tehdään hotellimme myyntipalveluun, sähköposti myyntipalvelu@hotelarthur.fi, puh. 09-1734 4200 tai vastaanottoon, vastaanotto@hotelarthur.fi, puh. 09-173 441. Myyntipalvelumme on avoinna arkipäivisin kello 08.00-17.00 (perjantaisin klo 08.00-16.00).

Jos majoittujan saapuminen hotelliimme on kello 18.00 jälkeen, pyydämme majoittujaa ystävällisesti ilmoittamaan seuraavat luottokorttitiedot varauksen vahvistamiseksi: luottokortin haltijan nimi, luottokorttinumero, kortin voimassaolo (kk/vv) ja kortin takaosan allekirjoituspaneelissa oleva kortin tunnus/CVC-numero.

Huonevarauksia voi tehdä aina 18.02.2018 saakka, jonka jälkeen myymättömät huoneet vapautuvat takaisin hotellin omaan myyntiin.

Original Sokos Hotel Helsinki, Kluuvikatu 8, Helsinki
Kiintiötunnus: Samuelin poloneesi 18

1-hengen Standard-huone, hintaan 120€/vrk
2-hengen Standard-huone, hintaan 140€/vrk

Huonehintaan sisältyy runsas buffet-aamiainen, hotelliasukkaiden saunavuoro, langaton internetyhteys (Wi-Fi) ja alv. Pidätämme oikeuden ALV muutokseen. Hinnat eivät sisällä komissiota eivätkä vapaapaikkoja.

Varaamattomat huoneet vapautuvat automaattisesti myyntiin 16.2.2018 klo 20.00.
Mainitkaa ystävällisesti kiintiötunnus Samuelin poloneesi 18 varausta tehdessä.
Jokainen majoittuja vastaa itse omista majoituskuluistaan.
Maksutapana hyväksymme käteisen, pankkikortin tai luottokortin.

Puhelin: 020–1234 600 / yksittäiset huonevaraukset
Telefaksi: 020–1234 640