Samuelin Poloneesi Esiintyjäinfo 2019

Hyvä Pelimanni,

Tervetuloa Samuelin Poloneesiin 15.-17.3.2019 Ouluun! Samuelin Poloneesi on Suomen Kansanmusiikkiliiton vuoden suurin tapahtuma, joka kiertää ympäri Suomea. Vuoden 2019 Samuelin Poloneesi järjestetään Oulussa yhteistyössä Pohjois-Pohjanmaan Kansanmusiikkiyhdistyksen kanssa. Teemana on pohjoispohjalainen kansanmusiikki.

Pelimanniryhmille on paljon esiintymismahdollisuuksia. Voit ilmoittautua esiintymään perjantain ja lauantain Poloneesiklubille, lasten konserttiin, PR-soittoihin, Pelimanniparaatiin, Kansanlaulukirkkoon, pääjuhlan yhteissoittoihin tai aulasoittoihin. Lisäksi tapahtumassa paljon puskasoittomahdollisuuksia! Pelimanni-ilmoittautuminen on päättynyt 30.11.2018.

Lisätietoja: Tuottaja Janne Ojajärvi 044 738 1933 tuottaja@kansanmusiikkiliitto.fi

• Samuelin Poloneesin pääpaikkoina toimii Oulun musiikkikeskus, Leevi Madetojan katu 1-3, Oulu
  • Pelimannimerkkisuoritustilaisuus (pronssia, kultaa, hopeaa) pidetään lauantaina 16.3. klo 12:30, Oulun Musiikkikeskuksella III-kabinetissa, Leevi Madetojan katu 1-3, Oulu.
    Merkkisuorituksesta lisätietoa: www.kansanmusiikkiliitto.fi/liitto/pelimannimerkki
    Merkkisuoritukseen tiedustelut ja ilmoittautumiset ennakkoon: toiminnanjohtaja(at)kansanmusiikkiliitto.fi, Päivi Ylönen-Viiri, puh. 0500 431 913
  • Pelimanniparaati -konsertti lauantaina esittelee sekä suomalaista pelimannimusiikkia eri paikkakunnilta.
    Pelimanniparaatissa kuullaan läpileikkaus Suomen maakuntien pelimanneista ja pelimanniryhmistä. Konsertin juontajaa varten toivomme vähän taustatietoja sävelmistä.
  • Kansanlaulukirkko sunnuntaina 17.3. klo 10 Kastellin kirkossa (Töllintie 38, Oulu).
    Kansanlaulukirkko rakentuu tuttujen kansanlaulujen sävelmistä, jotka Anna-Mari Kaskinen on sanoittanut uudestaan messukäyttöön. Käytämme uutta ja vanhaa Kansalaulukirkko-vihkoa. Niitä voi tilata mm. täältä: Adlibris. Kansanlaulukirkon harjoitukset alkavat kirkossa klo 9.00.
  • Soiva junamatka. Junassa on mahdollista soittaa, mutta VR ilmoitti että jos matkustajaosaston yksikin matkustaja ei halua kuunnella musisointia, niin hänen toivettaan on kunnioitettava. Matkan alussa olkaa yhteydessä konduktööriin ja sopikaa asiasta. Soittomahdollisuus myös ravintolavaunussa, josta sovittava junan henkilökunnan kanssa. Tarkistakaa ajantasaiset juna-aikataulut VR:ltä.
  • Elävän perinnön klinikka lauantaina 16.3. klo 15.45-17.15 Oulun Musiikkikeskuksella III-kabinetissa. Vapaa pääsy. Tervetuloa mukaan!

Kun tulet Ouluun, suuntaa kulkusi ensimmäiseksi pelimanni-infoon, joka sijaitsee perjantaina Tulindbergin salin aulassa (Leevi Madetojan katu 1-3, Oulu). Lauantaina pelimanni-info sijaitsee Tulindbergin salin aulassa klo 9-18.30 ja Madetojan salin aulassa klo 19-21.15  (Leevi Madetojan katu 1-3, Oulu). Sunnuntaina pelimanni-info sijaitsee Madetojan salin aulassa. Saat sieltä ilmoittamasi määrän mukaisesti pelimannirannekkeet.

Pelimanni-info on auki seuraavasti Oulun Musiikkikeskuksella (Leevi Madetojan katu 1-3, Oulu):
– perjantaina klo 18-20.30 (Tulindbergin salin aula)
– lauantaina klo 10-18.30 (Tulindbergin salin aula)
– lauantaina klo 19-21.15 (Madetojan salin aula)
– sunnuntaina klo 10-13 (Madetojan salin aula)

Pelimannirannekkeet on jaoteltu ryhmittäin kirjekuoriin, jotka ryhmien yhteyshenkilöt voivat noutaa pelimanni-infosta aukioloaikoina. Kuoret sisältävät Pelimannirannekkeet ja lounasalennukseen oikeuttavan kupongin. Pelimannirannekkeella on vapaa sisäänpääsy konsertteihin, mikäli jäljellä on myymättömiä/vapaita paikkoja. HUOM! Lauantain iltakonserttiin ja sunnuntain pääjuhlaan täytyy jokaisen hakea ranneketta näyttämällä lippu noin tuntia ennen konserttia Madetojan salin aulasta. Lauantaina Oulun Musiikkijuhlien infopisteeltä ja sunnuntaina pelimanni-infosta.

Yhteissoittokappaleet:

Samuelin poloneesi

Täällä selkiällä merellä

Vepsän marssi

Kyynelvalssi

Festivaalikartta:

Samuelin Poloneesin 2019 festivaalikartta: https://www.kansanmusiikkiliitto.fi/wp-content/uploads/2018/10/Oulukartta_Poloneesi2019.jpg

Pysäköinti:
Oulun  Musiikkikeskuksen (Tulindbergin ja Madetojan salit) edessä on muutama parkkikiekollinen 2h paikka talossa asioiville, muutoin pysäköintipaikat ovat varattuja.
Musiikkikeskuksen vieressä sijaitsee Pohjankartanon koulu, jonka parkkialueella on satunnaisesti vapaita pysäköintipaikkoja.

Maksullisista parkeista ja parkkihalleista löytyy tietoa täältä: http://oulunpysakointi.fi/hinnasto/

Pelimanneille tarjoamme seuraavat edut:

1) Pelimannirannekkeella vapaa sisäänpääsy konsertteihin, mikäli jäljellä on myymättömiä paikkoja.

HUOM! 1: Lauantain 16.3. iltakonserttiin Madetojan saliin (Trad.Attack!, Sväng, Oamk Dance) täytyy jokaisen hakea erikseen lippu Oulun Musiikkijuhlien infotiskiltä Madetojan salin aulasta. Lipun saa näyttämällä pelimanniranneketta. Eli pelkällä rannekkeella ei pääse sisään konserttiin. Lippu on pelimannirannekkeellisille tietysti maksuton. Liput ovat paikkamerkittyjä. Lippu saatavissa lauantaina noin klo 18 alkaen Madetojan salin aulassa.

HUOM! 2: Sunnuntain 17.3. pääjuhlan konserttiin Madetojan saliin myös täytyy jokaisen hakea erikseen lippu Pelimanni-infosta Madetojan salin aulassa. Tämä ei tietenkään koske sunnuntain pääjuhlan esiintyjiä. Eli pelkällä rannekkeella ei pääse sisään konserttiin. Lippu on pelimannirannekkeellisille maksuton. Liput ovat paikkamerkittyjä. Lippu saatavissa sunnuntaina noin klo 12 alkaen

2) Alennusta lounaasta (2€/hlö/ateria).
Pelimannilounas on tarjolla Oulun musiikkikeskuksessa Ravintola Preludissa lauantaina klo 12-19.30 ja sunnuntaina klo 12-15.30. Pelimannialennukseen oikeuttavan alennuskupongin saat pelimanni-infosta. Jokainen soittaja saa yhden kupongin per esiintymispäivä (jos esiintyminen on lauantaina tai sunnuntaina).

Lauantai 16.3.2019
Salaattivalikoima
Leipävalikoima
Kermaista lohikeittoa/kasviskeittoa
11€/hlö (alennuskupongilla 9€/hlö)

Sunnuntai 17.3.2019
Salaattivalikoima
Leipävalikoima
Reilu broileripata/kasvispata
Riisiä
11€/hlö (alennuskupongilla 9€/hlö)

Lisäksi kahvi/tee 1€.

3) Kohtuuhintaisen majoituksen paikkakunnan hotelleista.

Seuraaviin majoituskohteisiin on varattu Samuelin Poloneesi -kiintiö välille 15.-17.3.2019, josta Poloneesiin ilmoittautuva pelimanni voi itse varata omakustanteista majoitusta. Varaukset poloneesikiintiöistä hotellikohtaisesti! Osassa hotelleista kiintiö voi olla avoin, eli se voi elää varaustilanteen mukaan.

Majoitusta varatessasi kerrothan hotellikohtaisen kiintiötunnuksen

Original Sokos Hotel Arina, Pakkahuoneenkatu 16, Oulu
Varaustunnus: BPOLONEESI19
85 € / yhden hengen huone / vrk
100 € / kahden hengen huone / vrk lisävuode 15 eur /vrk
Varaukset tehtävä 15.2.2019 mennessä.
www.sokoshotels.fi
Huonevarauksissa peruutusehto on kuluitta tulopäivään klo. 18.00 saakka

Scandic Oulu Station, Kajaaninkatu 17, Oulu
(Kajaaninkatu 17, 90100 Oulu)
Puhelinnumero: +358 (0) 8 237 48 949
Sähköposti: oulustation@scandichotels.com
90 € yhden hengen huone / vuorokausi
110 € kahden hengen huone / vuorokausi
140 € kahden hengen huone lisävuoteella / vuorokausi
Jokainen majoittuja varaa huoneensa itse sivuilta www.scandichotels.com varauskoodia käyttäen.
VARAUSKOODI: BSAM150319
Varaukset tehtävä 1.3.2019 mennessä.
Sis. luomutuotteita sisältävä aamiainen, langaton internet

Radisson Blu Hotel Oulu, Hallituskatu 1, Oulu
Varaustunnus: SAMUEL
Majoitukset välillä 15.-17.3.2019. www.radissonblu.com/fi/hotelli-oulu. koodilla saa 20 % alennuksen päivän hinnasta.
Standard kahden hengen huone: 144 € /vrk
Superior kahden hengen huone: 179 € /vrk
Hinnat voivat vielä vaihdella saatavuuden mukaan ja varausajankohdasta riippuen.
Hinta on varattavissa 21 vrk ennen tulopäivää, ja varaukset veloitetaan ennakkoon luottokortilta, eikä varauksia voi muuttaa tai perua kuluitta.

Forenom Aparthotel Oulu, Uusikatu 26, Oulu
Majoitus 1-2 hengen huoneissa Oulun huoneistohotellista kiinteällä 65€ yöhinnalla verkkokaupastamme kampanjakoodilla POLONEESI.
Kampanjakoodi POLONEESI on voimassa 14.-18.3.2019, kohde löytyy Forenomin verkkokaupasta osoitteesta https://www.forenom.com/fi/huoneistohotellit/oulu

TurusenSaha, Pikisaarentie 10, Oulu
Erikokoisia majoitushuoneita Oulun keskustassa Pikisaaressa kahdessa eri rakennuksessa hintahaarukalla 75€-110€.

Samuelin Poloneesin tapahtumapaikkojen osoitteet:
Oulun Musiikkikeskus (Tulindbergin sali ja Madetojan sali) Leevi Madetojan katu 1-3, Oulu
Kulttuuritalo Valve, Hallituskatu 7, Oulu
Tuba Food & Lounge, Mannenkatu 2, Oulu