Samuelin Poloneesin yhteissoitto rajattu

Samuelin Poloneesi Tampereella 2020 Ohjelma

Testo pic 4Anne-Mari_palomylly1Sergey Starostin pic 1

Perjantai 13.3.

Klo 20 Avajaisklubi: Pre-Kukushka – Sergei Starostin (RUS), TESTO (RUS), Anne-Mari Kivimäki & Palomylly
Maistiaisia heinäkuussa 2020 Viipurissa järjestettävän suomalais-venäläisen Kukushka-tapahtuman ohjelmistosta! Esiintyjinä Sergei Starostin, TESTO ja Anne-Mari Kivimäki & Palomylly. Pelimanniohjelmassa Irjala Country Trio, Spelarit, Anna Salomaa & Arvid Lundén, Lapua-Uusi-Guinea, Kesäpelimannit ja Borduna. Lopuksi jamit.
G Livelab, Puutarhakatu 1
Liput 20/15 € + toimitusmaksu, G Livelab ja Tiketti sekä ovelta

Lauantai 14.3.

Klo 10–14 Kansanmusiikkia kaupungilla
Pelimannit jalkautuvat soiton ja laulun merkeissä Tampereen keskustaan!
Kauppahalli klo 10 – 11.30: Pirkanmaan Huuliharpistit Piisakas, Äetsän pelimannit
Koskikeskus klo 11 – 12.30: Rykäys, Pirkka-Hämeen Jätkäperinne ry:n kämppäorkesteri ”Oksetti”, Kauhavan pelimannit
Pääkirjasto Metson musiikkiosasto klo 13 – 14: Suomen Sahansoittajat, Riioraa, Spelarit

Klo 10 – 16 Banjot ja kastanjetit -työpaja
Lastenkulttuurikeskus Rullan nonstop-työpajassa taiteillaan soittimia. Työpajassa tehdään pilttipurkin kansista banjoja ja pullonkorkeista kastanjetteja. Sopii kaikenikäisille.
Lastenkulttuurikeskus Rulla, Kulttuuritalo Laikku, Keskustori

Klo 11 Lastenkonsertti: HöpinätötteröHopinatottero_EDIT2
Höpinätötterö on lastenmusiikkiduo, jonka vinkeän vinksahtanut show tarjoilee hupia ja huumoria koko perheelle. Lauluissa seikkailevat muun muassa vauhdikkaat ralliautot, herkulliset voileivät sekä Nestori-mato. Orkesterissa laulavat ja soittavat Janne Laurila (kitara & laulu) ja Joonas Keskinen (kontrabasso & laulu) loihtien ilmoille kaikenlaista höpinää!
Musiikkisali, Kulttuuritalo Laikku, Keskustori
Liput 5 € ovelta

Klo 13 Yhteislaulutilaisuus

Laulu raikaa Laikun musiikkisalissa Martti Kuurilan johdolla.
Musiikkisali, Kulttuuritalo Laikku, Keskustori
Vapaa pääsy

Klo 13 – 17 Pelimanniparaati: Pelimanniryhmiä eri maakunnista sekä Hämeen Kevätsoitto
Konsertti käynnistyy Hämeen Kevätsoiton merkeissä. Esiintyjinä mm. Ahjolan pelimannit, Harjunpään pelimannit, Ylöjärven pelimannit, Lempäälän pelimannit ja Pirkanmaan maakuntapelimannit. Väliajan jälkeen paraati jatkuu koko Suomen pelimannien kavalkadina, mukana Rieväkylän poijat, Katja Lampinen ja Saku Lahti, Piisakas, Kauhavan pelimannit, Otsolan pelimannit poppoo, Länsirannikon Pelimannit ja Huuliharppu-yhtye Horjumattomat, Jalasjärven Kaksiriviset, Suomen Sahansoittajat, Kuopion pelimannit, Leppävirran pelimannit, Ylä-Savon Pelimannit ja Laulajat, Kirsi ja Erkki-Jussi, Hiiden pelimannit, Beepa, Rykäys, Ikaalisten Viulupelimannit ja Anneli Valta-Lisitsin.
Liput 15/12 € + toimitusmaksu, Tiketti ja ovelta

Frigg-4-photo-Ulla-Nikulatallari4

Klo 19 Tallari & Frigg
Tallari on jo 30 vuotta pitänyt yllä suomalaisen juurimusiikin liekkiä toinen jalka syvällä perinteessä ja toinen tiukasti nykyhetkessä, sytyttäen arkistojen aarteet eloon ja luoden uutta. Vuonna 2019 yhtyeeseen Katri Haukilahden ja Sampo Korvan rinnalle liittyivät tämän hetken tunnetuimpiin suomalaisiin kansanmuusikoihin lukeutuvat Arto Järvelä ja Esko Järvelä. Frigg on valloittanut maailmaa vahvasti pohjoismaiseen pelimannimusiikkiin nojaavalla, länsimaisten kansanmusiikkityylien yhdistelmällä, jota voi kutsua termillä nordgrass. Neljän viulun, kielisoitinten ja kontrabasson huippuunsa hiottu yhteissoitto ja humoristinen live-energia ovat tehneet vaikutuksen kuulijoihin ympäri maailmaa.
Liput 20/15 € + toimitusmaksu, Tiketti ja ovelta

Klo 21 Rahvaanmusiikin kerho: Poloneesiklubi

Samuelin Poloneesi viettää Rahvaanmusiikin iltaa! Esiintyjinä MA Rouf, Triijuulla, Amyrit, Vantaan kansanpelimannit, Hauankaivajat, Pömpeli ja Luunappi. Illan päätteeksi jamit.
Kulttuuriravintola Telakka, Tullikamarin aukio 3
Liput 10/5 € ovelta

Sunnuntai 15.3.

Klo 10 Kansanlaulukirkko
Anna-Mari Kaskisen hengelliset sanoitukset suomalaisiin kansansäveliin pelimannien säestyksellä.
Tampereen tuomiokirkko, Tuomiokirkonkatu 3B

Klo 12 Aula soi!
Pelimannimusiikkia Suomen eri kolkista.
Sampolan aula, Sammonkatu 2

Klo 13 – 15 Samuelin Poloneesin PääjuhlaDuo-0267

Konsertin polkaisee käyntiin pelimannien valtakunnallinen yhteissoitto. Esiintyjinä mm. Maria Kalaniemi & Marianne Maans, Sergei Starostin, oltermannit ja Kangasalan pikkupelimannit, vuoden nuori pelimanni Miukeli, Pumpun henki ja tanssiryhmä Hämmäys.
Liput 15/12 € + toimitusmaksu, Tiketti ja ovelta

Lisätietoja: