Julkunen Arto & Rantanen Markus: Suuri ukulelekirja – Suosikkisoittimen tarina ja soiton perusteet

Suomen Kansanmusiikkiliitto » Nettiputiikki » Soitto- ja rakennusoppaat » Julkunen Arto & Rantanen Markus: Suuri ukulelekirja - Suosikkisoittimen tarina ja soiton perusteet

Suuri ukulelekirja on inspiroiva tietolähde jokaiselle tämän koko maailman tunteman minisoittimen historiasta kiinnostuneelle. Kirja kertoo ukulelen värikkään tarinan Madeiralta Havaijin kautta maailmalle. Myös Suomessa lämminsointinen ukulele on noussut ihmisiä yhdistäväksi suosikkisoittimeksi, viime aikoina myös kouluissa.

Ehkä muistat, millainen oli amerikkalaiskoomikoiden Stan Laurelin ja Oliver Hardyn rooli ukulelen historiassa. Mutta tiesitkö, että suomalainen kuplettimestari ja sota-ajan suosikkilaulaja Matti Jurva kirjoitti aikanaan ensimmäisen suomenkielisen ukuleleoppaan?

Historiaosuutta täydentää tasavahvasti suomalaisten ukeharrastajien tarpeisiin luotu opetusosuus. Se on suunnattu erityisesti soittoharrastustaan aloitteleville. Ukulele-tuntijat ja -opettajat Arto Julkunen ja Markus Rantanen ovat koonneet suomalaisille tuhdin tieto- ja opetuspaketin, josta pääsevät nauttimaan niin lapset kuin aikuisetkin.

Julkaisija: Aviador 2017

Koodi: 978-952-7063-18-7