Samuelin Poloneesi: Frigg & Tallari

Suomen Kansanmusiikkiliitto » Nettiputiikki » Muut tuotteet » Samuelin Poloneesi: Frigg & Tallari

SAMUELIN POLONEESI: FRIGG & TALLARI LIVESTRIIMI RITARIHUONEELTA

Koronatilanteesta johtuen Samuelin Poloneesi toteutetaan livestriiminä maaliskuussa 2021.

Samuelin Poloneesin lauantain iltakonsertissa Helsingin Ritarihuoneella nähdään hienot kansanmusiikkiyhtyeet Frigg ja Tallari.

Konsertti esitetään suorana Youtuben kautta lauantaina 13.3.2021 klo 19.00 alkaen.
Konsertti on katsottavissa 5 vuorokautta lähetyspäivän jälkeen.
Konsertin kesto on noin 2 tuntia.

Striimilipun hinta on 10,00€. Linkki striimikonserttiin lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen tapahtumaviikolla.
Keikkaa seurataksesi tarvitset internetiin yhdistetyn tietokoneen tai mobiililaitteen, jolla on pääsy Youtubeen.

Mikäli striimin katsomisessa ilmenee ongelmia, voit olla yhteyksissä sähköpostitse osoitteeseen: toimisto@kansanmusiikkiliitto.fi
Päivystämme tapahtuman aikana ja autamme mahdollisissa ongelmatilanteissa parhaamme mukaan.

TALLARI

Kaustisella päämajaansa pitävä Tallari on toiminut suomalaisen kansanmusiikin sanansaattajana jo yli kolmekymmentä vuotta. Yhtyeen päätehtävänä on tuoda esille suomalaisten musiikkiperinteiden laajaa kirjoa, mutta se on historiansa saatossa tehnyt myös lukuisia genrerajat ylittäviä yhteistyöprojekteja eri musiikinlajien huippunimien kanssa.
Samuelin poloneesissa Tallari esittää uuden kokoonpanonsa voimin ohjelmiston parhaita paloja parin viime vuoden ajalta.

Katri Haukilahti, viulu, avainviulu, laulu
Arto Järvelä, viulu, mandoliini, laulu
Esko Järvelä, viulu, tenorikitara, harmooni, laulu
Sampo Korva, harmooni, 2-rivinen haitari, kontrabasso, laulu

FRIGG

“Massiivista svengiä ja energiaa, voimallista taituruutta, kaunismuotoista ja kekseliästä…”
Näitä kuvauksia käytti Andrew Cronshaw merkittävimpiin kansainvälisiin maailmanmusiikkijulkaisuihin lukeutuvassa fRoots-lehdessä arvioidessaan Frigg-yhtyeen debyyttialbumia vuonna 2002.

Frigg on valloittanut maailmaa vahvasti pohjoismaiseen pelimannimusiikkiin nojaavalla länsimaisten kansanmusiikkityylien fuusiolla, jota kuvaamaan maailmanmusiikkimedia on kehittänyt termin nordgrass viitaten yhtyeen bluegrass-vaikutteisiin. Neljän viulun, kielisoitinten ja kontrabasson huippuunsa hiottu yhteissoitto ryyditettynä pirskahtelevalla ja humoristisella live-energialla on tehnyt vaikutuksen kuulijoihin ympäri maailmaa. Alunperin suomalais-norjalaisena aloittanut yhtye on vuosien saatossa muuttunut kokonaan suomalaiseksi, mutta pohjoismaiset piirteet ovat edelleen vahvat.

Yhtyeellä on vyöllään lukemattomien Euroopan-kiertueiden lisäksi kymmenen Pohjois-Amerikan kiertuetta. Lisäksi monet tunnetut festivaalit ovat kuuluneet mittavaan kiertuekarttaan: esimerkiksi Telluride Bluegrass Festival, WOMADelaide, Rainforest World Music Festival ja Cambridge Folk Festival ovat kutsuneet yhtyeen vierailulle – festivaalien listaa voisikin jatkaa loputtomiin. Television ja radion välityksellä Frigg on tavoittanut miljoonayleisöt esiintymisillään A Prairie Home Companion -liveradioshowssa sekä NHK World Japan -kanavan El Mundo -ohjelmassa.

Frigg on julkaissut olemassaolonsa aikana kymmenen levyä, jotka ovat kahmineet lukuisia tunnustuksia ja saavuttaneet laajaa kansainvälistä huomiota. Tuorein, kymmenes albumi FriXX julkaistiin maaliskuussa 2020. Samalla juhlistettiin yhtyeen 20-vuotista tarinaa.

Riemukkaan positiivisen energian levittämisestä tunnettu ryhmä ei osoita minkäänlaisia väsymisen merkkejä.

Kokoonpano:
Alina Järvelä, viulu
Esko Järvelä, viulu
Tommi Asplund, viulu
Tero Hyväluoma, viulu
Petri Prauda, mandoliini, säkkipillit ja cittern
Anssi Salminen, kitara
Juho Kivivuori, basso