Järvelä Mauno & Kentala Kreeta-Maria: Vaihtuvat valot ja varjot – Wiljami Niittykosken valssikirja

Suomen Kansanmusiikkiliitto » Nettiputiikki » Laulu- ja nuottikirjat » Järvelä Mauno & Kentala Kreeta-Maria: Vaihtuvat valot ja varjot - Wiljami Niittykosken valssikirja

Wiljami Niittykosken valssikirja.

Salonkylän Sibeliuksen Wiljami Niittykosken sävellyksiä on aiemmin julkaistu teoksissa Viljami Niittykosken nuottikirja sekä Leikkivät sävelet - Wiljamin Niittykosken sävellyksiä. Tähän Mauno Järvelän ja Kreeta-Maria Kentalan toimittamaan kirjaan riitti säveltäjämestarin tuotantoa vielä 34 ennen julkaisemattoman valssin verrran. Valssikirjan soitteet ovat oivallista soitettavaa kaikille kaustislaisen musiikin ystäville!

Aron valssi / Eräs tunnelma / Etydi viululle / Friimannin Villen valssi / Hongan myllyvalssi / Ketunniitun valssi / Kevätvalssi / Konserttivalssi / Koskikankhan valssi / Kotini Senjan valssi / Limunaatitehthan valssi / Loppiaisvalssi / Luonnon ja elämän syys / Mankkilansaaren valssi / Mennyt elämä / Musikaalisia mielikuvia / Mäkilänkankhan valssi / Perhonjoen rannalla / Pianovalssi / Prellinsaaren valssi / Soinne kitaralle / Surusävel duurissa / Surusävel mollissa / Sävelharjoitelma / Sävelluonnos / Vaihtuvat valot ja varjot / Walssietydi, ei tanssittavaksi / Walssietydi, harjoitelma / Walssin tahdissa / Valssisävel nuoruusajoilta / Verkkojan valssi / Yksin

Julkaisija: Kansanmusiikki-Instituutti 2015

Koodi: KIJ 94