Heikkilä Sauli: Kiehtova kurkkulaulu

Suomen Kansanmusiikkiliitto » Nettiputiikki » Laulu- ja nuottikirjat » Heikkilä Sauli: Kiehtova kurkkulaulu

Etnisten laulutyylien elävä tietosanakirja Sauli Heikkilä kokeili kurkkulaulua jo teini-iässä - tietämättään. Maailmanmusiikin kasvaneen suosion myötä tämä kiehtova laulutyyli on noussut myös Suomessa kulttiharrastuksen asemaan. Kirjassaan Kiehtova kurkkulaulu Heikkilä kertoo elävästi ja hauskasti uppoutumisestaan ”omituisten äänten” maailmaan ja siitä, kuinka kurkkuaan voi alkaa kouluttaa tätä kiehtovaa laulutapaa varten.

Heikkilä on tehnyt lukuisia matkoja kurkkulaulun syntysijoille Tuvaan. Viimeisimmällä matkallaan hän kävi myös Mongoliassa ja Altailla. Pitkäaikaisen kurkkulauluun perehtymisen ja lukuisien opintomatkojen tuloksena on teos, joka on sekä koukuttava matkakirja että johdatus ainutlaatuisen musiikkiperinnön äärelle. Sauli Heikkilän pitkäaikaisen opetustyön ansiosta kurkkulaulun harrastus Suomessa on voimakkaassa kasvussa.

Julkaisija: Aviador

Koodi: KIEHTOVAKURKKULAULU