Allspelslåtar 2

Suomenruotsalaisia yhteissoittokappaleita. 67 sivua.

Brudmarsch från Eckerö / Hitis bröllopsmarsch / Lappfjärds brudmarsch / Annandagsmenuett / Menuett från Täcktom / Minett från Helsinge / Prästkragen / Brännvinspolska / Gammal polska från Tusby / Gröitstampin / Polska efter Viktor Hinds / Tvåtaktspolska från Helsinge / Rundpolska från Eckerö / Brudens första vals / Fuxas valsen från Kronoby / Massbyvalsen / Oskar Ingves vals / Pfalers vals / Tallas Kalles vals / Vals från Kumlinge / Vals efter Hans "Thors Hans" Storthors från Övermark / Vals efter "Penik Josip" Josep Krokbäck / Vals från Kvevlax / Visslanvalsen / Ängen var grön / Engelska från Helsinge / Mazurka efter Frans Janson / Mazurka från Gunnarsstrand / Mazurka från Korpo / Sattmarks-mazurkan / Trådarin / Eklund-Alfreds polka / Humfidifixan / Kalaspolkan / Kråköpolka / Kvickströms polka / Polka efter Fridolf Hjerppe / Polka efter Karl Johan Forsman / Polka efter Otto Edvard Pettersson / Polka från Esbo / Petters polka (Polka från Borgå) / Polka från Vichtis / Polka efter "Penik Josip", Josep Krokbäck / Strandbergspolkan / Strömfors polka / Svartsmarapolkan / Talmans polka / "Gamla Strömmarns" schottis / Haddnäs-Isidors schottis / "Holandspolka" / Jänka efter B.Eklund / Palvis bastuschottis / Potpurri från Kimitoön / Schottis från Jeppo / Schottis efter Henrik Johan Nymalm / Schottis från Hangö / Västerbacka schottis / Ybbersnäs schottis

Julkaisija: Finlands svenska spelmansförbund

Koodi: allspels2
Julkaisuvuosi: 2018
Tuotteen tyyppi: Kirja

Kansanmusiikkiliiton kauppa on Kaustinen Folk Music Festivalilla 8.-14.7. Folk Shopissa. Sen jälkeen toimisto lomailee ja puramme Kaustisen myyntejä sen jälkeen. Voit tilailla tuotteita sähköpostilla toimisto@kansanmusiikkiliitto.fi ja laitamme niitä postiin jos pistäydymme välillä toimistolla. Pyrimme saamaan kaupan auki 15.8. viimeistään.