Spelarit: Patriarkaalinen kausi

Suomen Kansanmusiikkiliitto » Nettiputiikki » Äänitteet » Spelarit: Patriarkaalinen kausi

Spelareiden historia juontaa juurensa vuoteen 1982, jolloin yhtye perustettiin aluksi vastaamaan tahnusäestyksestä. Sittemmin tanhusäestys on jäänyt toissijaiseksi ja Spelarit ovat löytäneet oman uusmaalaisen, perinnettä kunnioittavan ja svengaavan tyylinsä kansanmusiikkigenressä. Yhtye on toiminut nykyisellä kokoonpanolla vuodesta 2013. Tähän Spelareiden kolmanteen cd-levyyn on taltioitu yhtyeen ohjelmistoa ja tyyliä viimeisen kymmenen vuoden ajalta.

Honka-Leanderin häävalssi / Kasteli kukkaa vanha mummo - Ojalan sottiisi / Piknik-polkka / Hinhålens polska (Himlens polska) / Valssi Lohjalta / Reinländer Lohjalta / Polkkamasurkka Lohjalta / Polka efter K.J. Forsman / Storstugans march / Wanérin polska / Ööperin valssi / Menuetti Nummelta - Polska Lohjalta / Bonaparten marssi / Viola Turpeisen jenkkivalssi / Riko-Lotkan masurkka - Antti Oravaisen masurkka / Kangasmäen Viljamin polkka / Laulurastaan valssi - F-duurivalssi / Kyrönharjun Joonhan masurkka / Nuorten miesten speli / Luumäen surkia / Purpurivalssi Kauhajoelta / Satakielen polkka / Astridin valssi

Julkaisija: Helsingin pitäjän tanhuujat ja spelarit ry

Koodi: SPELCD03
Julkaisuvuosi: 2017
Tuotteen tyyppi: CD

Suomen Kansanmusiikkiliiton Putiikki on kiinni Kaustisen myynnin inventaarin ja kesälomien vuoksi 16.7.-1.9.2017. Voit kysellä tuotteita ostettavaksi sähköpostilla: toimisto@kansanmusiikkiliitto.fi. Tarkistelemme viestejä toimistolla ollessamme.