Pirttilampi Esko – mestaripelimanni: Serra Adagio

Suomen Kansanmusiikkiliitto » Nettiputiikki » Äänitteet » Pirttilampi Esko - mestaripelimanni: Serra Adagio

Esko Pirttilampi on Karstulassa 1936 syntynyt mestaripelimanni, joka soittaa sahan lisäksi huuliharppua, ja on laulanut useissa kuoroissa. Sahansoiton Suomen mestaruuden hän on voittanut kolme kertaa, ja yltänyt myös Baltian ja Pohjoismaiden mestaruuteen saakka. Vuonna 2003 hän sai Kaustisella mestaripelimannin arvon.
Äänitteen tekemisestä Esko Pirttilampi on haaveillut pitkään, ja sitä on häneltä usein toivottu. Nyt julkaistun levyn kappaleet valittiin periaatteella: monipuolisia vuosien varrelta matkaan tarttuneita sävelmiä.

Levyn solistina on Nina Koivisto.

Julkaisija: Esko Pirttilampi

Koodi: EPCD01
Julkaisuvuosi: 2019
Tuotteen tyyppi: CD

Hei Suomen Kansanmusiikkiliiton kauppa on suljettu kesäloman ajaksi. Auki taas 23.7. Hyvää kesää! This shop is cloced during summer holidays. It will be open again 23.7. Have a nice summer!