Pirttijärvi Ulla, Skullerud Harald & Torget Olav: Áššu

Suomen Kansanmusiikkiliitto » Nettiputiikki » Äänitteet » Pirttijärvi Ulla, Skullerud Harald & Torget Olav: Áššu

Ulla Pirttijärven uusi kokoonpano Áššu luottaa perinteiseen joikuun. Ulla Pirttijärvi joikaa sukulaisistaan, läheisistään ja kotikylistään Utsjoesta ja Angelista. Norjalaiset Olav Torget ja Harald Skullerud täydentävät trion kielisoittimilla ja perkussioilla.

Yhtyeen ilmaisu ulottuu avarasta maalailusta ja minimalistisesta herkkyydestä iskeviin rytmeihin. Inspiraatiota on haettu länsiafrikkalaisesta traditiosta, mikä on vaikuttanut instrumentaatioon ja ainutlaatuiseen soundiin.

Ulla Pirttijärvi: joiku, laulu
Olav Torget: baritonikitara, öljykanisterikitara, konting-luuttu
Harald Skullerud : perkussiot, kalimba, harmoni

1. Sáivui
2. Basejávr-hánsa
3. Gávpejas hans láide
4. Ealu čohkken
5. Uvdel ovllá
6. Uhca niillas
7. Vulleš heaika
8. Áššu
9. Vulle mihkku
10. Jođedettiin
11. Ánne juvvina

Julkaisija: Bafe´s Factory 2019

Koodi: MBA027
Julkaisuvuosi: 2019
Tuotteen tyyppi: CD

Kansanmusiikkiliiton kauppa on Kaustinen Folk Music Festivalilla 8.-14.7. Folk Shopissa. Sen jälkeen toimisto lomailee ja puramme Kaustisen myyntejä sen jälkeen. Voit tilailla tuotteita sähköpostilla toimisto@kansanmusiikkiliitto.fi ja laitamme niitä postiin jos pistäydymme välillä toimistolla. Pyrimme saamaan kaupan auki 15.8. viimeistään.