Lepistö Markku: SOLOS

Suomen Kansanmusiikkiliitto » Nettiputiikki » Äänitteet » Lepistö Markku: SOLOS

Kuortanelaissyntyinen, nykyään Pirkanmaalla Akaassa asuva harmonikkataiteilija Markku Lepistö julkaisi viidennen sooloalbuminsa "SOLOS" 2.3.2018. Levy sisältää Markun uusia kolmeriviselle diatoniselle harmonikalle sävellettyjä instrumentaalikappaleita ja lisäksi mukana on myös varhaisempia soolosävellyksiä 2000-luvun alusta.

"Uudet kappaleeni ovat syntyneet pääosin vuosina 2012–2013. Vahvojen teemojen lisäksi olen pyrkinyt tuomaan sävellyksiini uudenlaisia soittotekniikoita ja moderneja sävyjä ja efektejä. Osassa sävellyksistä on kuultavissa myös minimalistisia vivahteita ja mielestäni tuo tyylisuunta sopii tälle instrumentille todella luontevasti. Vanhempia kappaleitani, kuten esimerkiksi oma lempisävellykseni "Silta", halusin mukaan tälle levylle uusina versiona vastaamaan tämän päivän tulkintaa ja soundia.”

Minima 1 / Aili / Concerto Diatonique / Kirkkaus / Silta / Minima 2 / Caprice Diatonique / Salmivaara

Markku Lepistö: kolmerivinen harmonikka, sävellykset.

Julkaisija: Rapusari Records 2018

Koodi: RAPU002