Grönfors Hilja & Latšo Džinta: Phurane Mirits / Vanhat helmet

Suomen Kansanmusiikkiliitto » Nettiputiikki » Äänitteet » Grönfors Hilja & Latšo Džinta: Phurane Mirits / Vanhat helmet

Mestarikansanlaulaja Hilja Grönfors on kerännyt Suomen romanien perinnelauluja vuosien ajan, ja lauluja on kertynyt jo toistasataa. Tällä levyllä hän yhdessä Latšo Džinta yhtyeen kanssa esittää lauluaarteistosta 14 kappaletta. Laulujen keskeisiä aiheita ovat, kuinkas muuten, sydämen riemut ja murheet sekä hevosilla kulkeminen.

Muusikot: Hilja Grönfors (laulu), Kukka Lehto (viulu), Kiureli Sammallahti (haitari), Valtteri Bruun (kitara, mandoliini), Roope Aarnio (mandoliini, kitara), Sara Puljula, (basso). Vierailijat: Olli Varis (mandoliini), Maria Kalaniemi (haitari)

Koodi: GMCD 0817
Julkaisuvuosi: 2008