Freilach mit Kneidlach: Klezmorim fun Helsinki

Suomen Kansanmusiikkiliitto » Nettiputiikki » Äänitteet » Freilach mit Kneidlach: Klezmorim fun Helsinki

Freilach mit Kneidlach -yhtye sai alkunsa 1998 soitettuaan eri kokoonpanoilla Helsingin juutalaisen seurakunnan tilaisuuksissa. häissä jne. Yhtye on perustamisestaan lähtien pyrkinyt vaalimaa klezmermusiikin perinteitä ja säilyttämään musiikkilajin alkuperäisen tyylin. Hieno esikoislevy!

Muusikot: Benjamin Hirschovits (viulu), Daniel Shaul (oboe, klarinetti, laulu), Laura Airola (viulu, mandoliini), Ilkka Heinonen (kontrabasso, cimbalom), Eva Jacob (pianohaitari). Vierailija: Nanna Rosengård (laulu) Hangu/Freylakhs / Beym Rebn in Palestina/Moldavian Freylakhs / Ikh Vil Zayn / Doina/Der Gasn Nign / Drey Dreydele / Moldavishe Sirba / Bride’s Waltz / Sapozhkelakh / Di Maskhe / Leybedike Honga / Freytog Nokh’n Tsimmes/Sirba / A Nakht in Gan Eydn/Odessa Bulgarish / Firn di Mekhutonim Aheym

Freilach mit Kneidlach band began in 1998 after playing in different configurations Helsinki's Jewish community events. weddings. etc. The band has since tried to Vaalimaa klezmermusiikin traditions and to maintain the genre's original style. A great debut!

Julkaisija: Suomen Klezmer -ydistys ry 2009.

Koodi: FREI01
Julkaisuvuosi: 2009