Ethno In Transit: Live

Suomen Kansanmusiikkiliitto » Nettiputiikki » Äänitteet » Ethno In Transit: Live

Ethno in Transit yhtye perustettiin vuonna 2008 Ethno Camp -leirillä Sloveniassa. Yhtyeen kahdeksan jäsentä ovat kotoisin seitsemästä eri maasta: Englannista, Italiasta, Itävallasta, Ruotsista, Skotlannista, Sloveniasta ja Virosta. Kitaristi Fernando Stern tulee aina Chilestä asti. Yhtye esittää sovituksia kotimaidensa kansanmusiikkisävellyksistä ja yhdistelee rohkeasti erilaisia instrumentteja. Esityskieli vaihtuu myös tiuhaan. Soittajat ovat 20-30 vuotiaita ja yhtye on tunnettu erittäin energisestä ja mukaan tempaavasta soitosta.

Muusikot: Matija Solce - Slovenia (haitari, laulu), Nano Stern - Chile (kitara, viulu, palahuito, laulu), Daniel Moser – Italia (saksofoni, huilu, laulu), Hermann Haertel – Itävalta (viulu, laulu), Maarja Nuut – Eesti (viulu, laulu), Marti Tärn – Eesti (sähköbasso), Stefan Hedborg – Ruotsi (lyömäsoittimet), Kate Young – Skotlanti (viulu, laulu). Vierailija: Hannah James - Englanti (steppaus)

Intro / Russbacher taenze / Puente Carretero / Polska / Festejo / Rachenitza / Ej lasko / Den trasiga rocken / "9/8" /The Dynamo / Reactor of the fels / Feria de mangaio / Zirba / Pernambuco

Koodi: EIT001
Julkaisuvuosi: 2010