BaranBand: Mn Bo To

BaranBand on yhtye, joka laittaa yleisön poikkeuksetta tanssimaan! Yhtye on tullut tutuksi energisistä live esiintymisistään ja sitä luotsaavat karismaattiset veljekset Gian ja Marouf Majidi.

Baran on persiaa ja tarkoittaa suomeksi sadetta. Sade puhdistaa, raikastaa ja luo uutta, kuten tämäkin yhtye. BaranBandin musiikki koostuu omista sävellyksistä ja uuden ja vanhan perinteen persialaisista sävellyksistä. Yhtye on perustettu helmikuussa 2013, ja sen jäsenet edustavat eri musiikkikulttuureita. Erilaisista taustoista ponnistava kokoonpano tekee BaranBandin musiikista monivivahteista ja tuoreen kuuloista.

BaranBand:
Gian Majidi – laulu
Marouf Majidi – tar, taustalaulu
Lotta-Maria Pitkänen – viulu
Simo Kärki – basso
Ricardo Padilla – perkussiot, taustalaulu
Esko Grundström – koskettimet, 12-kielinen kitara, harmonikka
Äänitteellä vierailevat muusikot: Jukka Kääriäinen, Janne Halonen, Noël Saïzonou, Ahoora Hosseini ja Riitta Keränen.

Mn bo to / Be to / Menzianem / Chaukanet / Faryad / Se Godar / Pashiman / Yar

Julkaisija: Global Music Centre

Koodi: GMCD1730
Julkaisuvuosi: 2017