Suomen KansanmusiikkiliittoAlamaailman Vasarat: Vasaraasia |

Alamaailman Vasarat: Vasaraasia

Suomen Kansanmusiikkiliitto » Nettiputiikki » Äänitteet » Alamaailman Vasarat: Vasaraasia

Kokonaan uusia musiikkityylejä ei synny kuin kerran vuosikymmenessä (jos silloinkaan), mutta on mukava huomata, että joku aina välillä hoksaa yhdistellä tuttuja elementtejä tuoreella ja kekseliäällä tavalla. Alamaailman vasaroiden esikoisella lyövät kättä niinkin erilaiset ainekset kuin jazz, itämainen musiikkiperinne, pikametalli, progressiivinen rock sekä puhtaasti suomalainen melankolia. Tuloksena on hallittu, värikäs ja mielikuvituksellinen annos "kansanmusiikkia kuvitteellisesta maasta", joka saa jalan vipattamaan ja käden hamuamaan matkatoimiston brosyyriä. – Soundi 11/2000

Jarno Sarkula (sopraanosaksofoni, shehnai), Eero Haukkala (pasuuna, didgeridoo), Marko Manninen (sello), Miikka Huttunen (harmooni, flyygeli), Teemu Hänninen (rummut, lyömäsoittimet)

Mamelukki ja musta leski / Perikunta / Lakeus / Unikkotango / Asuntovelka / Kebab tai henki! / Jano / Tankkaustunti / Merikäärme / Häntä hellii käärme / Hakumies / Delhin yöt / Siltojen alla

Julkaisija: Silenze - Wolfgang Records 2002

Koodi: NNO17