Kiertueyhtyeet syksy 2018

Syyskuu (vk 37; 10.-16.9.): Solju

Varaukset (max 5 keikkaa/yhtye)

ti 11.9. Mäntyharju
ke 12.9. klo 21, Perinnearkkuklubi, Ravintola Kapsäkki, Hämeentie 68, Helsinki
to 13.9. Rahvaanmusiikin kerho, Telakka, Tullikamarin aukio 3, Tampere
pe 14.9. Seinäjoki

cropped-soljupromo-1-1Solju on yhtye, jossa äiti Ulla Pirttijärvi ja tytär Hildá Länsman luovat dialogia perinteisen ja modernin saamelaisen kulttuurin välille ja nivovat yhteyksiä eurooppalaiseen kokeilevan popmusiikkiin. Soljun musiikissa yhdistyvät saamen kieli ja joiku uusiin ja innovatiivisiin äänimaisemiin.

Soljun debyyttialbumin Odda Aidogat tuottavat Samuli Laiho, Teho Majamäki ja Riku Mattila. Pirttijärven ja Länsmanin säveltämistä ja sanoittamista lauluista koostuva levy julkaistaan huhtikuussa 2018 Bafe’s Factory -levymerkillä.

Yhtyeelle käyvät esiintymiset: Äänentoistolliset

Lokakuu (vk 41; 8.-14.10.): Kardemimmit

ke 10.10. klo 21, Perinnearkkuklubi, Ravintola Kapsäkki, Hämeentie 68, Helsinki
pe 12.10. Seinäjoki
to 19.10. Rahvaanmusiikin kerho, Telakka, Tullikamarin aukio 3, Tampere

kardemimmit_vaaka_med

Kesäyön valo on Kardemimmien viides, helmikuussa 2018 julkaistu levy. Kesäyön valo vie kuulijan riipaisevan kauniiseen  juhannusyöhön, jossa aika on pysähtynyt ja ilmassa on aistittavissa salaperäistä ikiaikaisuutta. Lokeroita karttava musiikki uudistuu yhdistämällä suomalaiseen, pohjoismaiseen ja eurooppalaiseen perinteeseen aimo annoksen lisää modernia ja populaaria. Kardemimmien soundi syntyy lumoavasta laulusta yhteenkietoutuvine harmonioineen ja kanteleen ainutlaatuisesta hopeaisesta äänestä, jotka sulautuvat yhdeksi taianomaiseksi kokonaisuudeksi tummempiakaan sävyjä unohtamatta.

Yhtyeen jäsenet Maija Pokela, Jutta Rahmel, Anna Wegelius ja Leeni Wegelius ovat nuoresta iästään huolimatta vuosikausien kokemuksellaan karaistuneita musiikin rautaisia ammattilaisia. Yhtyeen jäsenet pyrkivät aktiivisesti edistämään tasa-arvoa, parantamaan naisten asemaa musiikkialalla, inspiroimaan lapsia, erityisesti tyttöjä musiikin pariin, luomaan positiivista Suomi-kuvaa maailmalla ja tutkimaan kanteleen mahdollisuuksia osana omaa ilmaisuaan, vapaana vanhoista käsityksistä.

Yhtyeelle käyvät esiintymiset: Kaikki

Marraskuu (vk 47; 19.-25.11.): Okra Playground

ti 20.11. Mäntyharju
Perinnearkkuklubi, Ravintola Kapsäkki, Hämeentie 68, Helsinki

OKRA-PROMO-2-800x550Elektrofolk-yhtye Okra Playgroundin musiikissa kohtaavat vahvat lauluharmoniat, perinteiset instrumentit, modernit äänimaisemat ja estetiikka, maailmanmusiikin soundit, hypnoottinen poljento ja mystinen energia.

Maaliskuussa 2018 julkaistiin yhtyeen toinen albumi Ääneni yli vesien (Nordic Notes), ja levy komeili Transglobal World Music Chart -listan sijalla 9 jo ennen virallista julkaisupäivää.

Yhtyeen debyyttilevy Turmio julkaistiin 2015 ja se kipusi vuoden parhaiden levyjen kärkikymmenikköön sekä kotimaisten että kansanvälisten mediajulkaisujen listauksissa. Sittemmin yhtye on kerännyt täysiä yleisöjä aina Malesian Rainforest World Music Festivalilta Flow Festivaliin sekä esiintynyt showcase-artistina vuoden 2016 WOMEX World Music Expossa. Yhtye on jo juhlistanut uuden levyn julkaisua kiertämällä helmikuussa Saksassa ja Belgiassa.

Yhtyeelle käyvät esiintymiset: Äänentoistolliset

Joulukuu (vk 50; 10.-16.12.): Anne-Mari Kivimäki & Palomylly

ke 12.12. klo 21, Perinnearkkuklubi, Ravintola Kapsäkki, Hämeentie 68, Helsinki
to 13.12. Rahvaanmusiikin kerho, Telakka, Tullikamarin aukio 3, Tampere
pe 14.12. Klo 22, Kaustinen
la 15.12. Korkea Tammi, Köyliö

Anne-Mari Kivimäki & Palomylly

(Kuva:Hanna Koikkalainen)

Anne-Mari Kivimäki & Palomylly soittaa musiikkia Karjalan tanssimailta, niin että karmuuni laulaa, pokoiniekat nousevat ja lanteet heiluvat Kontokin kulmilla. Yhtye tulkitsee ja tunnelmoi musiikkia Kivimäen uudelta Ilja-albumilta, joka julkaistiin keväällä 2018. Kivimäen kanssa kiertueella soittavat hänen pitkäaikaiset muusikkoystävänsä kontrabassotaiteilija Ville Rauhala ja viulumestari Piia Kleemola.

Anne-Mari Kivimäki on Tampereella asuva freelance-muusikko, säveltäjä ja sanoittaja. Hän on kehittänyt venäläisen Notka-haitarin ympärille yhtyeitä ja monitaiteellisia soivia taideteoksia ja luonut oman soittotyylin, nykykarjalaisen haitari-trancen. Kivimäki voitti vuoden artisti -palkinnon Suomen ensimmäisessä Etnogaalassa vuonna 2017.

Anne-Mari Kivimäki haitari, laulu, stomp box
Piia Kleemola jouhikko, viulu, laulu
Ville Rauhala kontrabasso, laulu
Pauliina Saarman äänitekniikka

www.annemarikivimaki.fi
www.facebook.com/kivimakiannemari

Yhtyeelle käyvät esiintymiset: Kaikki

———————————-

Kiertueille myydään maksimissaan viisi keikkaa/yhtye.

Kiertuetiedustelut: kiertuetuottaja Janne Ojajärvi, Suomen Kansanmusiikkiliitto, toimisto (at) kansanmusiikkiliitto.fi,
puh. 044 738 1933, (09) 8731320

Tukijat: Opetus- ja kulttuuriministeriö, Musiikin Edistämissäätiö