KAMU’21 -KANSANMUSIIKKILEIRI

KAMU 20 kk
7.-11.6.2021 Päivölän virkistyskoti, Vihti

Tämänhetkiset koronarajoitukset nuorten kesäleirillä ja KAMU-leirin koronaturvallisuussuunnitelma:

• Olemme huomioineet leiritoimintaa järjestettäessä kunnan ja aluehallintoviraston antamat määräykset
    leiritoimintaan.
    Olemme olleet yhteydessä paikallisiin terveysviranomaisiin leiritoiminnan terveysturvallisuuden varmistamiseksi: Voimme toimia yhdessä ryhmässä, emme ole kosketuksissa leirin ulkopuolisiin henkilöihin.
    *Leirille vo
    i osallistua vain oireettomana.
    Yleisiä säännöksiä hyvästä käsi– ja yskimishygieniasta sekä siivouksesta tulee noudattaa.
    Tarpeetonta fyysistä kosketusta vältetään (esimerkiksi kättely, halaaminen).
    Jos leiriläisellä todetaan leirin aikana koronavirusinfektioon sopivia oireita, tulee hänet ohjata erilliseen tilaan odottamaan, että poistuminen leiriltä on mahdollista. Hänen tulee hakeutua viiveettä koronavirustestiin. Mikäli koronavirustartunta todetaan, tulee altistuneet jäljittää ja asettaa karanteeniin. Leirin järjestäjän tulee tällaisessa tilanteessa olla yhteydessä paikalliseen tartuntataudeista vastaavaan yksikköön lisäohjeiden saamiseksi.

* * *

Oletko 8-17 -vuotias jolla perusvalmiudet omassa pääsoittimessasi? KAMU’21 tuo uutta potkua soittoharrastukseesi!

Jokakesäinen Suomen Kansanmusiikkiliiton järjestämä KAMU-leiri pidetään 7.-11.6.2021 Päivölän virkistyskodissa.

Leiripaikka sijaitsee Nummelassa, Helsingin keskustasta länteen n. 45 km. Luvassa on jälleen soittoa, laulua, uintia sekä mukavaa yhdessäoloa! Kurssipaikka on järven rannalla, joten uimaan pääsee jos mieli tekee vaikka joka päivä. Rannassa on oma sauna.

Leiri on tarkoitettu 8-17 -vuotiaille kansanmusiikin harrastajille tai kansanmusiikista kiinnostuneille. Leiriläisellä tulee olla perusvalmiudet omassa pääsoittimessaan. Soittimina voi olla viulu, kanteleet, puhaltimet, yksi-, kaksi- tai viisirivinen haitari, kitara, mandoliini, ukulele tai kosketinsoittimet (harmoni, piano).

Leirillä opetetaan kansanmusiikkia eri muodoissaan. Opetusmuotoina ovat yhteissoitto, yhtyesoitto sekä pienryhmä- tai yksityisopetus. Leirillä voi osallistua leirin sävellyskilpailuun. KAMU-leiri päättyy loppukonserttiin perjantaina 11.6.

Opettajina mm. Leena Joutsenlahti (puhaltimet, omasta päästä –improvisointi), Jari Komulainen (haitarit, kosketinsoittimet) ja Emilia Lajunen (viulu, avainviulu). Lisää opettajia tarpeen mukaan.

Vanha tunnelmallinen leiripaikkamme on toiminut virkistyskotina 1900-luvun alusta asti, vierainaan monia Suomen merkittävimpiä taiteilijoita. Päivölän virkistyskotiin kuuluu upea päärakennus sekä useita pieniä taloja ja rantasauna. Leiripaikan kotisivut löydät tästä.

Kurssin hinta on 320 euroa Suomen Kansanmusiikkiliiton jäsenille ja 345 euroa muille. Sisaruksista ensimmäinen maksaa täyden hinnan, seuraavat saavat 50 euron sisaralennuksen. Päiväkävijöiden hinta on 280 euroa. Maksu sisältää opetuksen, opetusmateriaalin, täysihoidon, vakuutuksen.

Tarjoamme myös mahdollisuuden ottaa huoltaja mukaan leirille – äiti, isä tai vaikka mummi tai isoisä ovat lämpimästi tervetulleita pienten leiriläisten tueksi! Huoltajat maksavat täysihoidosta 210 euroa koko leiriajalta.

Leirillä noudatetaan voimassa olevia viranomaisten koronaepidemiamääräyksiä. Opetus- ja kulttuuriministeriön ohjeet

Leirin järjestävät Suomen Kansanmusiikkiliitto. Yhteistyökumppaneina ovat Kansalaisfoorumi ja Käpylän musiikkiopiston kansanmusiikkilinja.

Lisätiedot: Suomen Kansanmusiikkiliitto, www.kansanmusiikkiliitto.fi, toiminnanjohtaja(ät)kansanmusiikkiliitto.fi, puh.  0500 431913

KANSALAISFOORUMI