KAMU’20 Nuorten kansanmusiikkileiri

HUOM!! KAMU’20 -kansanmusiikkileiri on siirretty myöhäisempään aikaan koronaepidemian vuoksi! Ilmoittautumisaikaa on pidennetty kesäkuun loppuun asti. Leirillä noudatetaan elokuun alussa voimassa olevia viranomaisten koronaepidemiamääräyksiä.

Jokakesäinen Suomen Kansanmusiikkiliiton järjestämä KAMU-leiri pidetään 3.-7.8.2020 Päivölän virkistyskodissa. WP_20170803_011

Leiripaikka sijaitsee Nummelassa, Helsingin keskustasta länteen n. 45 km. Luvassa on jälleen soittoa, laulua, uintia sekä mukavaa yhdessäoloa! Kurssipaikka on järven rannalla, joten uimaan pääsee jos mieli tekee vaikka joka päivä. Rannassa on oma sauna.

Leiri on tarkoitettu 8-17 -vuotiaille kansanmusiikin harrastajille tai kansanmusiikista kiinnostuneille. Leiriläisellä tulee olla perusvalmiudet omassa pääsoittimessaan. Soittimina voi olla viulu, kanteleet, puhaltimet, yksi-, kaksi- tai viisirivinen haitari, kitara, mandoliini, ukulele tai kosketinsoittimet (harmoni, piano).

Leirillä opetetaan kansanmusiikkia eri muodoissaan. Opetusmuotoina ovat yhteissoitto, yhtyesoitto sekä pienryhmä- tai yksityisopetus. Leirillä voi osallistua leirin sävellyskilpailuun. KAMU-leiri päättyyWP_20150612_024 loppukonserttiin perjantaina 7.8.

Leirin opettajina Jari Komulainen (haitarit, kosketinsoittimet), Markus Rantanen (mandoliini, kitara, ukulele), Emilia Lajunen (viulu, avainviulu), Leena Joutsenlahti (puhaltimet), Marjo Smolander (kantele).

Vanha tunnelmallinen leiripaikkamme on toiminut virkistyskotina 1900-luvun alusta asti, vierainaan monia Suomen merkittävimpiä taiteilijoita. Päivölän virkistyskotiin kuuluu upea päärakennus sekä useita pieniä taloja ja rantasauna. Leiripaikan kotisivut löydät tästä.

Kurssin hinta on 320 euroa Suomen Kansanmusiikkiliiton jäsenille ja 345 euroa muille. Sisaruksista ensimmäinen maksaa täyden hinnan, seuraavat saavat 50 euron sisaralennuksen. Päiväkävijöiden hinta on 280 euroa. Maksu sisältää opetuksen, opetusmateriaalin, täysihoidon, vakuutuksen.

Tarjoamme myös mahdollisuuden ottaa huoltaja mukaan leirille – äiti, isä tai vaikka mummi tai isoisä ovat lämpimästi tervetulleita pienten leiriläisten tueksi! Huoltajat maksavat täysihoidosta 210 euroa koko leiriajalta.

WP_20170803_108

Leirin järjestävät Suomen Kansanmusiikkiliitto. Yhteistyökumppaneina ovat Kanteleliitto, Kansalaisfoorumi ja Käpylän musiikkiopiston kansanmusiikkilinja.

Ilmoittaudu ilmoittautumislomakkeella kesäkuun loppuun mennessä: www.kansanmusiikkiliitto.fi/kurssit/kamuleiri/ilmoittautuminen-2

Lisätiedot: Suomen Kansanmusiikkiliitto, www.kansanmusiikkiliitto.fi, toiminnanjohtaja(ät)kansanmusiikkiliitto.fi, puh. (09) 8731320, 0500 431913

KANSALAISFOORUMI