KAMU’19 nuorten kansanmusiikkileiri

Jokakesäinen Suomen Kansanmusiikkiliiton järjestämä KAMU-leiri pidetään 10.-14.6.2019 Päivölän virkistyskodissa. WP_20170803_011

Leiripaikka sijaitsee Nummelassa, Helsingin keskustasta länteen n. 45 km. Luvassa on jälleen soittoa, laulua, uintia sekä mukavaa yhdessäoloa! Kurssipaikka on järven rannalla, joten uimaan pääsee jos mieli tekee vaikka joka päivä. Rannassa on oma sauna. Majoitus on 2-4 hengen huoneissa.

Leiri on tarkoitettu 8-17 -vuotiaille kansanmusiikin harrastajille tai kansanmusiikista kiinnostuneille. Leiriläisellä tulee olla perusvalmiudet omassa pääsoittimessaan. Soittimina voi olla viulu, kanteleet, puhaltimet, yksi-, kaksi- tai viisirivinen haitari, kitara, mandoliini, ukulele tai WP_20150612_024kosketinsoittimet (harmoni, piano).

Leirillä opetetaan kansanmusiikkia eri muodoissaan. Opetusmuotoina ovat yhteissoitto, yhtyesoitto sekä pienryhmä- tai yksityisopetus. Leirillä voi osallistua leirin sävellyskilpailuun. KAMU-leiri päättyy loppukonserttiin perjantaina 14.6.

Leirin opettajat ja hinta julkistetaan piakkoin.

Vanha tunnelmallinen leiripaikkamme on toiminut virkistyskotina 1900-luvun alusta asti, vierainaan monia Suomen merkittävimpiä taiteilijoita. Päivölän virkistyskotiin kuuluu upea päärakennus sekä useita pieniä taloja ja rantasauna. Leiripaikan kotisivut löydät tästä.WP_20170803_108

Leirin järjestävät Suomen Kansanmusiikkiliitto. Yhteistyökumppaneina ovat Kanteleliitto, Kansalaisfoorumi ja Käpylän musiikkiopiston kansanmusiikkilinja.

Lisätiedot: Suomen Kansanmusiikkiliitto, www.kansanmusiikkiliitto.fi, toiminnanjohtaja(ät)kansanmusiikkiliitto.fi, puh. (09) 8731320, 0500 431913