Ethno Finland

Ethno Finland logo 2020Ethno finland 2019 kuva Kaustiselta

ETHNO FINLAND 7.-14.7.2020, KAUSTINEN
+ Kaustinen folk music festival 13.-19.7.2020

We are calling for young musicians (between 16-30) from all over the world to join Ethno Finland music camp 2020, to share their music and culture, and to perform at the largest folk music festival of the Nordic Countries.
The Sixth edition of Ethno Finland will take place in the beautiful countryside of Kaustinen, where the folk tradition is still strongly alive. In Ethno Finland you will enjoy brilliant music in a cozy atmosphere, among new international friends (around 25 participants) – not to forget about the traditional Finnish sauna, and the bright nights of ”the land of the Midnight-Sun”.
Ethno Finland ends with Kaustinen Folk Music Festival (13.-19.7.2020). Ethno Finland orchestra will perform at the festival on 13th and 14th of July.

Ethno Finland 2020 team
The main artistic mentor Allan Skrobe (Sweden)
Organizers Laura Kuisma ja Vilma Talvitie (Finland)
Volunteers Hanna-Liis Lao (Estonia) & Sami Karkar (France/Tunisia).

You can participate to Ethno as a singer or as an instrumentalist. There is no specific required level, but you need at least to be confortable playing your instrument, including with others. In Ethno Finland we exchange and learn music by ear, so no music sheet is usually provided. The main working language is English, but since the participants come from many different countries, we try to keep the language easy. In case you need help with translation, it´s also possible, please let us know.

Ethno Finland 2020 registration is now open: https://forms.gle/TbrzCLAf1VpGfgeL7

Prices*
€350 for Finnish participants
€330 for other Nordic countries
€240 for international participants
(*Prices include accomodation & food during Ethno Finland summer camp AND accomodation & free entrance pass during the festival).

For more info:
ethnofinland(ät)gmail.com
www.facebook.com/ethnofinland/

Ethno Finland 2020 is organized by Finnish Folk Music Association (Suomen Kansanmusiikkiliitto) in co-operation with Kaustinen Folk Music Festival. Ethno Finland is financially supported by Kansalaisfoorumi. Ethno Finland is part of the Ethno program of Jeunesses Musicales International (JMI), the world’s largest network for youth and music. All Ethnos: www.ethno-world.org

WORLDWIDE ETHNO
“Ethno is JM International’s programme for folk, world and traditional music. Founded in 1990, it is aimed at young musicians (13-30) with a mission to revive and keep alive global cultural heritage. [….] At the core of Ethno is its democratic, peer-to-peer learning approach whereby young people teach each other the music from their countries and cultures.
– JM International (www.jmi.net)
More info: www.ethno-world.org

KAUSTINEN FOLK MUSIC FESTIVAL 13.-19.7.2020
Kaustinen Folk Music Festival is the largest folk music festival of the Nordic Countries. Known for its unique atmosphere where both amateurs and professional artists mix freely, the festival is a rare blend of hundreds of inspired concerts, both domestic and international, workshops, improvised jam sessions and dance performances each summer.
More info: http://kaustinen.net/in-english/

ETHNO MOBILITY GRANT
Are you a musician (folk/world/traditional music) above 16 and under the age of 30? Ethno Mobility is supporting the movement of musicians from over twenty countries and regions around the world to go to an Ethno, while also supporting the hosting Ethno to receive them! Mobility 2020 will cover costs of flights and visas.
Check your eligibility and then fill out the form here —
******

SUOMEKSI

ETHNO FINLAND 7.-14.7.2020, KAUSTINEN
+ Kaustisen kansanmusiikkijuhlat 13.-19.7.2020

Tervetuloa kansainväliselle Ethno Finland -kesäleirille! Leiri on suunnattu 16–30-vuotiaille nuorille muusikoille ympäri maailman. Leirillä suomalaiset ja ulkomaiset osanottajat opettavat ja jakavat toisilleen musiikkia omasta kulttuuristaan. Ethno Finland -leiri järjestetään jo kuudetta kertaa Suomessa, ja toista kertaa suomalaisen kansanmusiikin mekassa – Kaustisella.
Ethno Finland -leirillä pääset nauttimaan upeasta etno- ja kansanmusiikista kansainvälisten ystävien seurassa. Workshoppien lisäksi ohjelmassa on mm. jameja, saunomista ja yhteisiä illanviettoja! Leirin lopuksi Ethno Finland -orkesteri esiintyy Kaustisen kansanmusiikkijuhlilla 13. ja 14.7.

Osallistumismaksu:
350 euroa suomalaisille osallistujille
(hintaan sisältyy opetuksen lisäksi patjamajoitus ja ruoka leirin aikana sekä majoitus ja festivaalipassi koko festivaaliviikoksi).

Ethno Finland 2020 –leirin tiimi:
Pääohjaaja: Allan Skrobe (Ruotsi).
Järjestäjät: Laura Kuisma ja Vilma Talvitie (Suomi)
Vapaaehtoiset: Hanna-Liis Lao (Viro) ja Sami Karkar (Ranska/Tunisia).
Voit osallistua leirille laulajana tai instrumentalistina. Leirillä keskitytään uuden musiikin oppimiseen, jakamiseen ja yhteissoittoon, joten oman soittimen hallinta olisi hyvä olla kohtuullisella tasolla. Leirikielenä käytämme pääasiassa englantia, mutta monista eri maista saapuvien leiriläisten vuoksi käytettävä kieli pyritään pitämään helppona ja käännösapua saa tarvittaessa.

Ethno Finland 2020 ilmoittautuminen on nyt auki!: https://forms.gle/TbrzCLAf1VpGfgeL7

Lisätietoja Ethno Finlandista
ethnofinland(ät)gmail.com
www.facebook.com/ethnofinland/

Ethno Finland 2020 –leirin järjestäjänä toimii Suomen Kansanmusiikkiliitto, yhteistyössä Kaustisten kansanmusiikkijuhlien kanssa. Lisäksi Ethno Finlandia tukee Kansalaisfoorumi.

MAAILMANLAAJUINEN ETHNO
Ethno on vuonna 1990 perustettu, 13–30-vuotiaille muusikoille suunnattu kansanmusiikin ja maailmanmusiikin koulutusohjelma (järjestäjä JM International), jonka tehtävänä on elvyttää ja pitää yllä maailmanlaajuista kulttuuriperintöä. Nyt jo yli kahdessakymmenessä maassa toimiva Ethno perustuu kulttuurienväliseen vuoropuheluun ja vertaisoppimiseen, jonka myötä nuoret muusikot opettavat toisilleen oman maansa ja kulttuurinsa musiikkia. Lisätietoja: www.ethno-world.org

KAUSTISEN KANSANMUSIIKKIJUHLAT 13.-19.7.2020
Kaustisten kansanmusiikkifestivaali on Pohjoismaiden suurin kansanmusiikkifestivaali. Festivaalilla nähdään valikoima satoja laadukkaita, inspiroivia kotimaisia ja ulkomaisia konsertteja, työpajoja, jameja ja tanssiesityksiä! Lisätietoja: www.kaustinen.net

ETHNO MOBILITY – LIIKKUVUUSAPURAHA
Oletko nuori 16-30-vuotias muusikko? Oletko kiinnostunut kansanmusiikista tai maailmanmusiikista? Haluaisitko osallistua kansainväliselle Ethno-musiikkileirille Suomen ulkopuolella?
Ethno Mobility -liikkuvuusapuraha tukee yli kahdenkymmenen maan ja alueen nuorten muusikoiden matkustusta ja osallistumista Ethno-musiikkileireille. Liikkuvuusapuraha 2020 kattaa lentojen ja mahdollisten viisumien kustannukset sekä leirin osallistumismaksun (sis. ruoan ja majoituksen).
Täytä hakulomake täällä *- https://podio.com/webforms/23699596/1709272
*Ethno Mobility –hakemuksessa ei ole viimeistä hakupäivää, vaan tällä hetkellä haku on ympärivuotinen. Mikäli haluat osallistua jo ensi kesän leirille, suosittelemme kuitenkin hakemaan apurahaa mahdollisimman pian!

ethnofinlandsimple-kopio  ethnofinland-kopioKANSALAISFOORUMI