Saaristopelimanniprojekti 2014

saaristoveneSuomen Kansanmusiikkiliitto jatkaa ja kehittää yhteistyökumppaniensa kanssa vuosien 2012 ja 2013 kokemusten perusteella Saaristomeren Saaristopelimanniprojektia vuonna 2014. Saimme paljon kiitosta ja julkisuutta aiempien kesien Saaristopelimannihankkeista. Nyt erilliskonserttien lisäksi ohjelmassa on myös soiva luento saaristopelimanneista Kaustinen Folk Music Festivaleilla!

Hankkeen päätarkoitus on lisätä kansanmusiikkitarjonnan määrää Saaristomerellä ja mahdollisesti myös muilla merialueilla, ja tiedottaa saariston kansanmusiikkitapahtumista.

Myös saaristossa asuvia pelimanneja ja heidän musiikkinsa halutaan nostaa esille. Saaristossa on edelleen elävä pelimanniperinne, ja jo edesmenneiden saariston pelimannien työ on ollut merkittävää. Mestaripelimanni Aspö-Erikin syntymästä tuli vuonna 2011 kuluneeksi sata vuotta, ja Brunskärs-Majan syntymästä tuli kuluneeksi 100 vuotta vuonna 2013.

Haaste veneileville ja mökkeileville pelimanneille!

Laittakaa entistä hanakammin jameja tai laituritansseja pystyyn saariston eri kohteissa Saaristomerellä tai jopa muuallakin. Tai soittakaa muiden veneilevien iloksi satamissa veneen kannella. Saariston kansanmusiikkitapahtumia voi ilmoittaa Suomen Kansanmusiikkiliittoon, lisäämme niitä tapahtumakalenteriin pitkin kesää.

Saaristopelimannikonsertit 2014

Saariston pelimanniyhtyeet

Saaristopelimannit_2014_juliste

Päivi Ylönen-Viiri