pelimanni

Pelimanni 3/12

Pääjuttuna Kaikki pelaa! Mauno Järvelä ja Näppärit

Muita artikkeleita:Pasi on POP,  Brutal Truth voitti fantasiakanteleen rakennuskilpailun, Netistä napattua,  Sirkka-Liisan ja Markun harmooninen koti, Hult & Hytönen – Kerta viel!, Vaahto – Valtakunnallinen tuottaja- ja välittäjähanke käynnistyi

Kanteleen teemavuoden juttuja: Pelimannikanteleista ja kantelepelimanneista, Äijäkanteleessa asenne on rock

Tulevaa: Vasa Folkissa teemana kansanlaulu, Yli 1000 tanssijaa, laulajaa ja pelimannia Hollolaan Hollo ja Martta -festivaalille, Kansanmusiikin Isompi ilta: Vahvat juuret, uudet verost, Etnosoi! viettää marraskuussa 25-vuotisjuhlaa, Kaamosta vastaan Kaamospeleissä,  Oriveden kansanmusiikki- ja kansantanssikurssit 2012, Nordlek on 2013 Grönlek

Persoonallisia pelimanniythyeitä: Jaakko Laitinen ja Väärä raha

Mennyttä: Kansanmusiikin ja -tanssin kesä 2012, Kahden Antin Kaustinen,  Musiikkikilpailujen lumilautailijat, Karjalaisen jouhikon kurssi Wormsin saarella,  Joupiska Soi nimesi puskapelimanneja,  Festivaali Ijahis Idha – Tuuli soi Inarissa

Nuottiliitteessä vuoden 2013 yhteissoittokappaleet Kymenlaaksosta

In Memoriam: Hannu Lehtoranta, Arvi A. Koivisto, Arvo Viitaniemi

Musiikillisia matkoja maailmalta: Maagista musiikkia Galiciasta

Kolumnistina Risto Kupari: Mihin pelimanni tarvitsee facebookia?

Maakunnista:  Kuulumisia Pohjois-Savosta: Siilifolk ylitti tavoitteensa, Eteläpohjalaisten Spelien kilpailujen tulokset Teuvalta, Kuulumisia Pohjois-Pohjanmaalta, Uudenmaan nurkka, Kiikoisten Purpurit 43. kerran, Varsinais-Suomen kenttäpostia, Saha soi Tervossa, Kansanmusiikin opetusta nyt myös Turussa,  Kaustinen myönsi tunnustuksia

Taustapeilissä Arto Anttila

Suomen Kansanmusiikkiliiton kuulumisia:  Suomen Kansanmusiikkiliiton putiikki palvelee, Haku kevätkiertueille syyskuussa, Jorma Panulan sovituksia myyntiin Suomen Kansanmusiikkiliittoon, Myönnetyt Pelimannimerkit ja ansiomerkit

Levylautasella arvostelussa:  Hyperborea: Saakeli, Ida Elina: Songs of Freedom, Kardemimmit: Autio huvila, Aalto: Tuulilabyrintit, Muistojen taikaa, Martta Rantamäen sävelin, Alku, Soittosali vol. 1: Kanteleaarteit. Kaustisen kauneimmat kautta aikojen, Lilja loisto: Vapauden hurma, Arto Järvelä plays fiddle vol 3: On the Coast, Piia Kleemola & co: Fiddle Feast, Duo Emilia Lajunen & Suvi Oskala: Tyttörinki, Frigg: Polka V, Loiskis & Klovni Dodo: Silmänkääntötemppu, Keski-Pohjanmaan konservatorio: Sävelsäkki, Arttu Rajala: Puukko tupes