pelimanni

Pelimanni 2/12

Pääjuttuna Teostopalkittu Milla Viljamaa: Monessa mukana

Muita artikkeleita: Jutajaiset 40 vuotta lappilaisen sydämen palolla, Kuvat: Jorma Airola, Kesän kansanmusiikkifestivaalien esittely, Läänintaiteilijat tekevät hyvää kansanmusiikille, Saaristopelimanniprojekti, Tanssipidot 2012 – Tanssia Petroskoista Mumbaihin, Pelimannimerkin suorittaminen on merkittävä tapaus, Jamittelun sietämätön keveys, Netistä napattua,

Persoonallisia pelimanniythyeitä: Kvartti

Lisäksi reportaaseja mm. Samuelin Poloneesista, JuuriJuhla-RotFestista, Nordtradista, Lemposta, Lauluntutkimusseminaarista Kuhmosta

Nuottiliitteessä ohjelmistoa Hämeestä

Merkillisiä pelimannisoittimia: esittelyssä Portugalilainen kitara

Kolumnistina Andrew Cronshaw, taustapeilissä Riitta-Liisa Joutsenlahti

Levylautasella arvostelussa mm. Häävi, Helsingin Balalaikkaorkesteri 100 vuotta, Emilia Lajunen: Turkoosi polkupyörä, Meri-Tuuli Saarnio: Nieve, Arja Kastinen: The Last Gathering, Las chicas del tango: Tango de norte a sur, Pelios: Gourmet!, Bohemika: Kyyhkysen luut, Kirjava lintu: Unilintu, Suvi Oskala: Soolo, Jaakko Laitinen & Väärä raha: Yö Rovaniemellä, Ancient Bear Cult: Lullamoinen, Hannu Brelo: Lauluja Karjalasta, Outi Pulkkinen: And All The Paths Ended.