Piirpauke: Metamorphosis

Suomen Kansanmusiikkiliitto » Nettiputiikki » Äänitteet » Piirpauke: Metamorphosis

Live 1977-1995.

"Olen ollut monella Piirpauken keikalla ja minulla on paljon kauniita muistoja, mutta Sakari Kukko on ollu jokaisella ja hänellä on nauhoitus miltei jokaisesta! Alunperin ikustus tehtiin Uher-kasettinauhurilla ja myöhemmin DATilla. Lopputuloksen täytyy olla uskomaton nauhakasa. Sakke on kasasta kelaillut aikaisemmin jo kolme levyä, mutta kun hän alkoi suunnitella tätä tuplaa Piirpauken 20-vuotisjuhlia silmälläpitäen, hän oli menettänyt suhteellisuudentajunsa. Jos aikoo kuunnella tuhansia tunteja nauhaa valitakseen parhaat palat, voi käydä niin, että homma hieman venähtää, joten me saamme tämän koosteen vasta juhlien jälkeen. Hyvä niin. Viime vuosina olen ollut niin Cintan pauloissa, että olin unohtanut miten komealta esimerkiksi Nylund, Saastamoinen ja Nekljudow aikanaan kuulostivat. Melkein - nyt on varmaa, etten unohda sitä koskaan"

-Waldemar Wallenius

Muusikot: Sakari Kukko, Cinta Hermo, Ismaila Sane, Hasse Walli, Olli-Pekka Wasama, Jukka Wasama, Petri Nylund, T.T. Oksala, Jorma Koivulehto, Tom Nekljudow, Ilja Saastamoinen, Jukka Tolonen, Tauno Railo, Markku Ounaskari, Malang Cissokho, Badu N'Djaye, Raoul Sengupta

Konevitsan kirkonkellot, 1977 / Moldavialainen laulu / Swedish reggae / Büyük ruh I / Büyük ruh II / A song from Romania / Sassan aslan / La luna intro / La luna / Hörhö Zack intro I / Hörhö Zack intro II / Hörhö Zack / Yo le le / Turbo jazz intro / Turbo jazz I / Turbo jazz II / Para mi niña / Yeela / Tolerance / Saara – Saraba / Dudu bulerías / Wonto minima intro / Wonto minima

Koodi: ZENCD2045
Julkaisuvuosi: 1995