Kivimäki Anne-Mari: Aikapyörä

Suomen Kansanmusiikkiliitto » Nettiputiikki » Äänitteet » Kivimäki Anne-Mari: Aikapyörä

Anne-Mari Kivimäki on Sibelius-Akatemiassa taiteellista tohtorintutkintoa tekevä haitarin taitaja. Hän perehtynyt erityisesti karjalaiseen haitariperinteeseen. Taiteelliseen työhön kuuluu Suistamo-konserttisarja, jossa on viisi konserttia. Konserteissa kokeillaan, luodaan, kehitellään, tutkitaan ja suistutaan. Perinnelaboratoriotani kutsun siksi Suistamoksi. Se toimii kokeilupaikkana, jossa voin rohkeasti testata uusia soittotekniikoita, jalostaa vanhoja sävellyksiä, luoda uutta musiikkia ja katsoa, mitä saan itsestäni muusikkona irti. Minulle Suistamo on mielikuvituksellinen paikka, jossa kohtaavat 1900-luvun alun Suistamon perinteet ja tämän päivän kansanmuusikkous. Suistamo-nimisessä perinnelaboratoriossani traditionaalinen materiaali, erityisesti Ilja Kotikallion SKS:stä löytyvät arkistotallenteet, luovat pohjan tutkimukselleni ja antavat minulle virikkeitä ja sysäyksiä kohti uutta musiikkia ja uutta esittävää taidetta.

Mirokille / Tanssin opettelua / Hutjakka / Kankkuspäivästä Karjala / Palje / Lipitsä / Bileet / surua / Versot / Kalmomilla / Ruumiinpesu / Rauha ja hiljaisuus / Pyörittäjä

Julkaistu: Kihtinäjärvi records 2013.

Koodi: K3JCD003
Julkaisuvuosi: 2013