koulutus

Oriveden kansanmusiikkikurssit

Perinteiset kansanmusiikkikurssit pidetään Oriveden opistolla joka vuosi 27.-30.12. Oriveden kurssisarja on maamme kansanmusiikin talvikauden suurin koulutustapahtuma, joka saa mukaansa noin 160 kansanmusiikin harrastajaa ympäri maata. Kurssin osallistujia tulee myös ulkomailta, joskus Amerikasta, Kanadasta, Autraliasta  ja Japanista asti! Orivedellä voi perehtyä esimerkiksi kaksirivisen haitarin, mandoliinin tai viulun soittoon tai valita jonkun muun mieluisan kurssin tarjonnasta. Kurssilaisten iso yhtye Orivesi All Stars  on keikkaillut Antti Järvelän johtamana Kaustisen kansanmusiikkijuhlilla ja muilla festivaaleilla.  Kurssiohjelmaan kuuluu myös yhteissoitto ja ohjelmalliset illanvietot joka päivä. Kurssin viimeisenä iltana pidetään yleisölle avoin konsertti.

Kyselyihin kursseista vastaa Päivi Ylönen-Viiri, puh. (09) 8731 320, toiminnanjohtaja(at)kansanmusiikkiliitto.fi

Vuoden 2017 kurssiesittelyt: www.kansanmusiikkiliitto.fi/oriveden-kansanmusiikki-ja-kansantanssikurssit-2017