kansanmusiikki1

Esittely

Kansanmusiikki-lehdellä omat kotisivut osoitteessa www.kansanmusiikki-lehti.fi

Kansanmusiikki-lehdessä kerrotaan laajasti kansanmusiikin tekijöistä ja ilmiöistä tanssia unohtamatta. Myös muiden kansojen musiikki on mukana jokaisessa numerossa. Kansanmusiikki-lehden mukana kaikki lukijat saavat Pelimanni-liitteen. Liitteessä kerrotaan pelimanneja kiinnostavista kentän tapahtumista ja muista soittajia kiinnostavista asioista nuoteilla höystettynä.

Kansanmusiikki-lehden historiasta Pelimannista Kansanmusiikkiin -tiedotteessa.

Kansanmusiikki  ilmestyy neljä kertaa vuodessa ja lehden yhteydessä ilmestyy cd-levy kerran vuodessa. Lehdessä on 44 sivua ja se on A4-kokoinen. Pelimanni-liite on 8-sivuinen, ja sisältää mm. nuotteja.  Tilaajahinta on 24 euroa/vuosi (2016). Lehti on liitetty Suomen Kansanmusiikkiliiton ja sen jäsenyhdistysten jäsenmaksuun jäsenlehtenä (jäsenmaksu on 25-38 euroa/vuosi sisältäen lehden), mutta lehden voi kuitenkin tilata myös erikseen kuulumatta jäsenjärjestöön.

Kansanmusiikki-lehteä julkaisee Suomen Kansanmusiikkiliitto yhdessä Kansanmusiikki-instituutin kanssa. Lehden kustantaja on Suomen Kansanmusiikkiliitto. Lehden päätoimittaja on Sauli Heikkilä, hän vastaa myös lehden ulkoasusta ja taitosta. Toimitukseen voi laittaa postia osoitteella: lehti(ät)kansanmusiikkiliitto.fi.

Kansanmusiikki on Kulttuuri-, mielipide- ja tiedelehtien liitto Kultti ry:n jäsen.

Kansanmusiikki-lehden voit tilata joko paperisena lehtenä Suomen Kansanmusiikkiliitosta tai digitaalisena näköislehtenä  Lehtiluukusta. Irtonumerona lehteä saa  Digeliuksesta (Laivurinrinne 2, 00120 Helsinki), Rosebudin kirjakauppakahvilasta Kaisatalosta (Vuorikatu 7, 00100 Helsinki)  sekä julkaisijalta.

Ilmestymisaikataulu 2016:
Kansanmusiikki 1/16 ilmestyy 26.2., aineisto 31.1. mennessä
Kansanmusiikki 2/16 ilmestyy 27.5., aineisto 10.5. mennessä
Kansanmusiikki 3/16 ilmestyy 23.9., aineisto 26.8. mennessä
Kansanmusiikki 4/16 ilmestyy 2.12. aineisto 5.11. mennessä

Pysy tahdissa maailman ainoan suomenkielisen kansanmusiikin aikakauslehden avulla!