KAMU´17 & Nordic Folk Camp

WP_20160617_021Jokakesäinen Suomen Kansanmusiikkiliiton järjestämä KAMU-leiri pidetään 31.7.-4.8.2017 Päivölän virkistyskodissa.  KAMU-leiri on tänä vuonna samalla myös pohjoismainen Nordic Folk Camp, jonka syystä leirillä on opettajia ja osallistujia Ruotsista, Norjasta ja Färsaarilta.

Leiripaikka sijaitsee Nummelassa, Helsingin keskustasta länteen n. 45 km. Luvassa on jälleen soittoa, laulua, uintia sekä mukavaa yhdessäoloa! Kurssipaikka on järven rannalla, joten uimaan pääsee jos mieli tekee vaikka joka päivä. Rannassa on oma sauna. Majoitus on 2-4 hengen huoneissa.

Leiri on tarkoitettu 8-17 -vuotiaille kansanmusiikin harrastajille tai kansanmusiikista kiinnostuneille. Leiriläisellä tulee olla perusvalmiudet omassa pääsoittimessaan. Soittimina voi olla viulu, kanteleet, puhaltimet, yksi-, kaksi- tai viisirivinen haitari, kitara, mandoliini, ukulele tai kosketinsoittimet (harmoni, piano).

Leirillä opetetaan kansanmusiikkia eri muodoissaan. Opetusmuotoina ovat yhteissoitto, yhtyesoitto sekä pienryhmä- tai yksityisopetus. Leiri päättyy loppukonserttiin perjantaina 4.8.WP_20150612_024

Leirin opettajina Suomesta: Emilia Lajunen (viulu, avainviulu, jouhikko), Anna Kattainen (kantele), Jari Komulainen (haitarit, kosketinsoittimet), Markus Rantanen (mandoliini, kitara, ukulele) sekä Leena Joutsenlahti (puhaltimet). Ulkomaisia opettajia: Margaretha Mattsson (viulu) Ruotsista, Angelika Nielsen (viulu) Färsaarilta, Johanne Løkensgard Mjøs(viulu ja hardangerviulu) Norjasta.

Kurssin hinta on 310 euroa Suomen Kansanmusiikkiliiton jäsenille ja 335 euroa muille. Sisaruksista ensimmäinen maksaa täyden hinnan, seuraavat saavat 50 euron sisaralennuksen. Päiväkävijöiden hinta on 270 euroa. Maksu sisältää opetuksen, opetusmateriaalin, täysihoidon, vakuutuksen.

Tarjoamme myös mahdollisuuden ottaa huoltaja mukaan leirille – äiti, isä tai vaikka mummi tai isoisä ovat lämpimästi tervetulleita pienten leiriläisten tueksi! Huoltajat maksavat täysihoidosta 200 euroa koko leiriajalta.

Vanha tunnelmallinen leiripaikkamme on toiminut virkistyskotina 1900-luvun alusta asti, vierainaan monia Suomen merkittävimpiä taiteilijoita. Päivölän virkistyskotiin kuuluu upea päärakennus sekä useita pieniä taloja ja rantasauna. Leiripaikan kotisivut löydät tästä.

Leirin järjestävät Suomen Kansanmusiikkiliitto. Yhteistyökumppaneina ovat Kanteleliitto, Kansalaisfoorumi ja Käpylän musiikkiopiston kansanmusiikkilinja. Nordic Folk Campin ulkomaisten osanottajien rahoitus Pohjoismaisen kulttuurirahaston avustuksella.

Ilmoittaudu 31.5.2017 mennessä ilmoittautumislomakkeella: www.kansanmusiikkiliitto.fi/kurssit/kamuleiri/ilmoittautuminen-2

Suomalaisille osallistujille on varattu oma kiintiönsä, joten ilmoittaudu mahdollisimman pian.

Lisätiedot: Suomen Kansanmusiikkiliitto, www.kansanmusiikkiliitto.fi, toiminnanjohtaja(ät)kansanmusiikkiliitto.fi, puh. (09) 8731320, 0500 431913

***

KAMU Folkmusikläger är 31.7.-4.8. i Päivölä virkistyskoti. I år är det också Nordic Folk Camp, och lärare och unga musiker kommer också från Sverige, Norge och Färöarna.

Det äger rum i Päivölän virkistyskoti i Nummela, Vihti.

Dagen är en idyllisk plats vid sjön, stor bastu blir varm varje kväll! Boende i rum för 2-4 personer.

Päivölän virkistyskoti, Adress: Taivaantie 41, 03100 Nummela (www.paivolanvirkistyskoti.fi). Det är 45 km väster om Helsingfors centrum.

KAMU lägret är för unga folkmuscians i åldrarna 8-17 år. De bör känna till grunderna i deras huvudinstrument. Huvudinstrumentet kan vara violin, harpa, blåsinstrument, 1-, 2- eller 5-radigt dragspel, quitar, mandolin, ukulele eller piano /  harmonium.

Musik spärras i många former under lägret: spelar tillsammans, spelar i band och individuell undervisning. Lägret slutar på konsert fredagen den 4 augusti.

De finska lärarna är: Emilia Lajunen (fiol, nyckelharpa, jouhikko), Anna Kattainen (kantele), Jari Komulainen (dragspel, piano), Markus Rantanen (mandolin, quitar, ukulele) och Leena Joutsenlahti (blåsinstrument). Övriga nordiska lärare: Margaretha Mattsson (violin, Sverige) Angelika Nielsen (violin, Färöarna), Johanne Løkensgard Mjøs (violin och hardangerfele, Norge).

Avgiften: 310 euro för medlemmar av Finlands Folkmusikförbund, 335 euro för icke-medlemmar.
Deltagare som kommer utanför Finland betalar sina resekostnader, lägret för dem finansieras av Nordisk Kulturfond.

Anmälning före 31.5.2017: www.kansanmusiikkiliitto.fi/kurssit/kamuleiri/ilmoittautuminen-2

Information: Suomen Kansanmusiikkiliitto, www.kansanmusiikkiliitto.fi, toiminnanjohtaja(ät)kansanmusiikkiliitto.fi, tel. (09) 8731320, 0500 431913

****

KAMU Folk music camp is 31.7.-4.8. in Päivölä virkistykoti. This year it is also Nordic Folk Camp, and teachers and young musicians comes also from Sweden, Norway and Faroe Islands.

It takes place in Päivölän virkistyskoti in Nummela, Vihti.

Päivölä is an idyllic location situated by the lake, great sauna will be warm every evening! Accomodation in rooms for 2-4 persons.

Päivölän virkistyskoti, Address: Taivaantie 41, 03100 Nummela (www.paivolanvirkistyskoti.fi). It is 45 km west from Helsinki center.

KAMU-camp is for young folk muscians aged 8-17 years. They should know the basics of their main instrument. The main instrument can be violin, kantele, wind instruments, 1-, 2- or 5-row accordion, quitarr, mandolin, ukulele or key instruments (piano or harmonium).

Music is teatched in many forms during the camp: playing all together, playing in bands and individual teaching. The camp ends to consert on Friday 4.8.

The finnish teatchers are : Emilia Lajunen (violin, nyckelharpa, bowd harp), Anna Kattainen (kantele), Jari Komulainen (accordions, key instruments), Markus Rantanen (mandolin, quitarr, ukulele) and Leena Joutsenlahti (wind instruments). Other nordic teachers: Margaretha Mattsson (violin, Sweden) Angelika Nielsen (violin, Faroe Islands), Johanne Løkensgard Mjøs (violin and hardangerviolin, Norway).

The fee: 310 euro for members of Suomen Kansanmusiikkiliitto, 335 euro for non-members.
Attendants coming outside Finland pay their travel costs, the camp for them  is  financied by Nordisk Kulturfond.

Registration before 31.5.2017: www.kansanmusiikkiliitto.fi/kurssit/kamuleiri/ilmoittautuminen-2