Kiertueella tammikuussa 2010: Arto Järvelä

Arto Järvelä, viulu, avainviulu

Arto Järvelä on monen musiikin mies. Itseään pelimanniksi kutsuva Arto Järvelä on tällä kertaa framilla viuluineen ilman yhtyeitään. Sooloina soivat arkaainen perinnemusiikki ja siihen pohjautuva uudempi musiikki.
Alkujaan kaustislaiseen kansanmusiikkisukuun syntyneen ja sittemmin Sibelius-Akatemian opit sisäistäneen Arto Järvelän taival on muusikkona ollut monipuolinen. Niin esiintyjänä kuin opettajana hän on ollut luomassa suomalaista kansanmusiikin historiaa ja nykypäivää. Reilut pari sataa kiertuetta sekä workshopit ulkomailla ovat vakiinnuttaneet hänen asemansa myös suomalaisen kulttuurin lähettiläänä. Arto Järvelä on julkaissut kolme soololevyä: Polska Differente (1994), Arto Järvelä soittaa viulua (1999) sekä Far In! (2004). Uusi soololevy on tulossa alkuvuodesta 2010.
Arto Järvelän vuoden 2009 projekteista mainittakoon kuukauden mittainen opettajavierailu Old Town School of Musiciin Chicagossa sekä esiintymismatkat Venezuelaan, Kanadaan, Norjaan, Japaniin ja Amerikkaan. Elokuussa työn alla oli yhteispohjoismaisen Nordik Tree -yhtyeen uusimman levyn äänitys.

Lisätietoja ja musiikkinäytteet: www.myspace.com/artojarvela

Lehdistökuva

Kiertuekonsertit:
19.1. klo 19 Kaikenkansan klubi, ravintola Pannuhuone, Kauppakatu 25, Kuopio
20.1. klo 19 Paasian Ateljee, Tarttilanraitti 6, Tarttila. Järj. Saarioispuolen Kulttuuriyhdistys Silta ry.
21.1. klo 20 alkaen Rahvaanmusiikin kerho, Kulttuurikeskus Telakka, Tampere. Illan toisena esiintyjänä Pasi K & Hurmos. www.rahvaanmusiikinkerho.net
22.1. klo 19 Viriä-klubi, Kivirikon juhlahuoneisto, Puskantie 31, Seinäjoki. www.siba.fi/viria
23.1. klo 17 Ilola, Ilokallionkatu 13, Savonlinna. www.madeinlove.fi
24.1. klo 17 All Acoustic Klubi, Akkuna, Kokkolan Tullipakkahuone, Tullikamarinkatu 1. Järj. Truba ry. www.akkuna.info