Tämä sivu on osa Kansanmusiikkiliiton arkistoa.
Uudet sivut sijaitsevat osoitteessa: www.kansanmusiikkiliitto.fi

Ohjelma    Koulukiertue    Esiintyjät    Pelimanni-info

Pelimanni-info

Pelimannin infopiste:
Kun tulet Kaustiselle, suuntaa kulkusi ensimmäiseksi pelimanni-infoon, joka sijaitsee Kansantaiteenkeskuksen aulassa (Jyväskyläntie 3). Saat sieltä pelimannikortin ja ruoka-alennuslaput. Pelimanni-info on auki seuraavasti: perjantaina klo 17-21, lauantaina klo 9-21 ja sunnuntaina klo 9-15. Tavoitat meidät myös puhelimitse.

Ruokailu:
Olemme järjestäneet esiintyjille ruokailun Kansantaiteenkeskuksen ravintolaan. Vain sinne käyvät pelimannien ruoka-alennuskupongit (1 €), joita saa yhden per esiintymispäivä. Lounaan hinta on 7 € / henkilö ja tarjolla on kaksi eri ruokavaihtoehtoa (joista toinen on kasvisruoka), salaattia, leipä ja juoma. Erikoisuutena ravintola tarjoaa lounaana myös kaustislaista perinteikästä juustopaistia hintaan 11 €. Lounasta tarjoillaan lauantaina klo 11-18 ja sunnuntaina klo 11-16.

Majoitus:
Samuelin Poloneesin majoitusvaraukset hoitaa Lipputoimisto. Jos kaipaatte majoitusta Kaustisella, ottakaa heihin yhteyttä mahdollisimman pian. Puhelinnumero on (06) 822 9812 (pe) ja sähköposti majoitus(at)lipputoimisto.fi.

Yhteissoitto:
Samuelin Poloneesin valtakunnallisen yhteissoiton harjoitus Kansantaiteenkeskuksen Kaustinen-salissa sunnuntaina 14.3. klo 11.40-12 ja esiintyminen pääjuhlassa klo 13. Kaikki ovat tervetulleita mukaan soittamaan! Yhteissoiton johtaa Mauno Järvelä. Yhteissoittokappaleet ovat: Samuelin Poloneesi, Olutmarssi, Silia valssi ja Valssi Jaanalle. Olutmarssi esitetään laulun kera siten, että instrumentaaliosuudet soitetaan D-duurissa ja lauluosuudet G-duurissa.
Kaustislaisten yhteissoittokappaleiden nuotit on julkaistu Pelimanni-lehdessä 3/2010. Niitä voit myös tilata Suomen Kansanmusiikkiliitosta. Samuelin Poloneesin nuotti sekä Olutmarssin sanat löytyvät täältää: Samuelin Poloneesi (lataa nuotti (pdf))
Olutmarssi sanojen kera (lataa nuotti (pdf))
Olutmarssi G-duuriversio (lataa nuotti (jpg))
Radiointi:
Ylen Ykkönen on vahvistanut nauhoittavansa tapahtumastamme Pelimanniparaatin, lauantain iltakonsertin ja sunnuntain pääjuhlan. Radioinnista emme maksa erillistä korvausta pelimanniehdoilla tapahtumaan ilmoittautuneille pelimanneille.

Pelimannien ilmoittautuminen
Pelimannikutsun löydät täältä (doc-tiedosto).
Ilmoittaudu viimeistään 22.12.2009!
Ilmoittautumislomakkeen toiveiden pohjalta laadimme yhtyeellesi sopivan esiintymisohjelman. Ohjelmavahvistukset saamme yhtyeille viimeistään helmikuun alussa.
Pelimanneille tarjoamme seuraavat etuudet:
1) Pelimannikortilla vapaa sisäänpääsy konsertteihin, mikäli jäljellä on myymättömiä paikkoja.
2) Alennuslippuja aterioihin.
3) Kohtuuhintaisen majoituksen. Kerro ilmoittautumislomakkeessa majoitustarpeesi. Majoitusvaraukset koordinoi Lipputoimisto, josta teihin otetaan yhteyttä ilmoittautumisten perusteella.

Tervetuloa mukaan!