Tämä sivu on osa Kansanmusiikkiliiton arkistoa.
Uudet sivut sijaitsevat osoitteessa: www.kansanmusiikkiliitto.fi

Ohjelma Koulukiertue Esiintyjät Pelimanni-info

Pelimanni-info

Pelimanni-info Valkoisessa salissa
Pelimanni-info löytyy koko tapahtuman ajan Valkoisesta salista, 3 krs. Info on auki perjantaina klo 7-21, lauantaina klo 9-21 ja sunnuntaina klo 9-15. Infosta saat pelimannikorttisi, joka oikeuttaa vapaaseen sisäänpääsyyn kaikkiin Poloneesin tapahtumiin. Pelimannien naulakko puolestaan löytyy esiintyjien takahuoneesta, 2 krs.

Yhteissoitto
Samuelin Poloneesin valtakunnallisen yhteissoiton harjoitus Valkoisessa salissa sunnuntaina 22.3. klo 11.20-11.40. Kaikki ovat tervetulleita mukaan soittamaan! Yhteissoiton johtaa Suomen Kansanmusiikkiliiton puheenjohtaja Antti Koiranen.
Yhteissoittokappaleet:
Samuelin Poloneesi (lataa nuotti)
Valssi Nummelta (lataa nuotti)
Pikku-Kallen polkka (lataa nuotti)

Pysäköinti
Samuelin Poloneesille on myönnetty tilapäinen pysäköintialue Kauppatorille perjantaista n. klo 16 lähtien koko viikonlopun. Alue on Keisarinnan patsaan Katajanokan puoleisella alueella. Tapahtumaan osallistuvat pelimannit saavat pelimanni-infosta tai etukäteen Suomen Kansanmusiikkiliitosta pysäköintiluvalapun.

Radio ja tv
Yle Radio 1 taltioi Samuelin Poloneesista lauantaina Pelimanniparaatin ja Parasta pohjoismaista -konsertin sekä sunnuntaina Pääjuhlan. Konserttien parhaita paloja kuullaan Yle Radio 1:n Kansanmusiikin illassa. Parasta pohjoismaista -konsertin kuvaa myös Yle Teema.

Majoitus
Olemme varanneet Poloneesivieraille kiintiöt kolmesta eri hotellista, tiedot niistä saat Suomen Kansanmusiikkiliitosta. Majoitusvarauksia kannattaa lähteä tekemään mahd. pian, osa kiintiöistämme vapautuu jo 20.2.

Ruokailu
Pelimanni-infosta pelimannit saavat myös ruokalaput, jotka oikeuttavat euron alennukseen lounaasta tai valitsemasi kahvilatuotteisiin. Valkoisessa salissa ravintola on auki tapahtuman aikana ja lounasta on tarjolla la klo 12-16 ja su klo 10.30-12.30.

Tärkeät osoitteet
Valkoinen sali, Aleksanterinkatu 16-18
Ravintola Milenka, Haapaniemenkatu 3-5
Ravintola Rymy-Eetu, Erottajankatu 15-17
Johanneksen kirkko, Korkeavuorenkatu 12
Sederholmin talo, Aleksanterinkatu 16-18
Helsingin kaupunginmuseo, Sofiankatu 4
Sokos Hotel Helsinki, Kluuvikatu 8
Radisson SAS Seaside Hotel, Ruoholahdenranta 3
Eurohostel, Linnankatu 9

Kysyttävää?
Ota yhteyttä! Suomen Kansanmusiikkiliitto. Tapahtuman aikana pelimannien infopiste toimii Valkoisessa salissa.