Kiertueella lokakuussa 2009: Duo Hirvonen ja Kettunen

Duon muodostavat musiikin ammattilaiset Päivi Hirvonen (viulu, laulu, jouhikko) ja Paavo Kettunen (kitara, laulu). Duon sointi syntyy viulun ja kitaran yhteistyöstä, jota välillä värittävät myös laulu ja jouhikko. Musiikki pohjautuu pohjoismaiselle kansanmusiikille, jossa suomalainen arkaainen sävelmä kohtaa ruotsalaisen triolipolskan. Myös muusikoiden omat sävellykset ovat iso osa duon ohjelmistoa. Kappaleet heräävät eloon taidokkaiden sovitusten, improvisaation ja intensiivisten live-esiintymisien kautta. Duon musiikissa on kuultavissa kansanmusiikin koko riemu ja haikeus.

Muusikoiden yhteinen taival kansanmusiikin parissa alkoi jo kahdeksan vuotta sitten Jyväskylässä, missä Paavo opiskeli pop/jazz-musiikkia ja Päivi klassista musiikkia. Yhteistyö syveni entisestään heidän aloittaessaan kansanmusiikkipedagogin opinnot Kokkolassa vuonna 2004. Päivi valmistui Kokkolasta keväällä 2008 ja opiskelee tällä hetkellä Sibelius-Akatemiassa kansanmusiikin maisteriksi. Paavo taasen saa opintonsa päätökseen tulevana syksynä. Molemmat toimivat muusikkoina Kummat Sukat -yhtyeessä ja Paavo myös Riddim Orchestra sekä Kouhot -yhtyeissä. Lisäksi kummatkin ovat toimineet muusikkoina erilaisissa projekteissa kansanmusiikin, klassisen musiikin ja pop/jazz-musiikin kentällä.

Lehdistökuva

Kiertuekonsertit:
30.9. klo 12 Wasargård, Lapinjärvi. Kunnan vanhusten hyvän olon päivä.
30.9. klo 19 Kesäravintola Kurkiniemi, Mäntyharju
1.10. klo 20 alkaen Rahvaanmusiikin kerho, Kulttuurikeskus Telakka, Tampere. Illan toisena esiintyjänä Sattuma Petroskoista.
2.10. klo 19 Folk-klubi, ravintola Apteekkari, Kuopio
3.10. klo 19 alkaen Perinnearkku-klubi, Studio Krunikka, Meritullinkatu 44, Helsinki. Illan toisena esiintyjänä Hot’n’Tot.
4.10. klo 17 All Acoustic -klubi, Akkuna, Kokkolan Tullipakkahuone, Tullikamarinkatu 1, Kokkola. Järj. Truba ry